
Студенти філологічного факультету ЗНУ завершили вивчення професійно-орієнтованої дисципліни «Методика навчання мови» проведенням засідання круглого столу «Використання інноваційних технологій навчання на уроках словесності». Під керівництвом доцента кафедри української літератури Ірини Бакаленко студенти-філологи представили свої теоретичні напрацювання з проблеми використання інноваційних, зокрема інформаційно-комунікаційних технологій навчання. При цьому вони наводили у своїх виступах і шляхи практичного застосування різноманітних технологій на уроках мови.
Під час обговорення тем, запропонованих студентам, у майбутніх учителів-словесників була нагода висвітлити різноманітні аспекти використання інноваційних технологій на уроках словесності: особливості технології перевернутого навчання (Катерина Бойко, Аліна Громченко, Катерина Коваль); візуалізація навчального матеріалу і скрайбінг як інструмент візуалізації (Анна Бурда, Поліна Дімітрова, Ксенія Єрмакова, Катерина Коротка, Інна Кучинська); хмарні сервіси (Катерина Мусієнко, Олександра Пронова, Каріна Сігіда); використання інтерактивних технологій (Сусанна Асатрян, Дар’я Ізотова, Анна Лось, Ілля Менсітов, Катерина Чаюк). Також вони розглянули веб-квести у навчальному процесі (Марія Гаврилова, Анастасія Гнєздовська, Ярослава Деревінська, Вікторія Дубина, Олена Кушніренко, Тетяна Тарасова); діалогові технології як форми взаємодії з учнями (Вікторія Москаль, Анастасія Парсамян, Марія Ткаченко); метод проектів (Надія Акіменко, Наталя Семьонова, Діана Мусаєва, Олеся Похиленко); використання інформаційно-комунікаційних технологій (Юлія Дєєва, Ангеліна Какуша, Ірина Тітова).
Усі доповіді та презентаційні матеріали викликали жвавий інтерес. А чимало запитань, які надійшли на адресу доповідачів вказували на актуальність проблематики круглого столу та необхідність впровадження інноваційних підходів у навчально-виховний процес.
Родзинкою виступів стало те, що студенти-філологи пропонували свої власні проекти уроків щодо використання інноваційних технологій у процесі навчання мови. А розроблені студентами лепбуки (лепбук – інтерактивна тематична тека, засіб організації навчальної діяльності учнів) із теми «Фразеологія» вразили своєю креативністю та оригінальністю.
За словами учасників засідання круглого столу, розглянуті інноваційні технології дозволять активізувати навчальний процес, забезпечать можливість отримувати знання у легкій доступній формі, формувати міцні практичні вміння та навички, сприятимуть підвищенню ефективності навчального процесу і тому повинні стати важливим елементом педагогічної майстерності сучасного вчителя-предметника.
Своїми враженнями поділилась Катерина Бойко: «Не раз кожен із нас задумувався про те, яким же повинен бути сучасний учитель української мови. Своїми уявлення про сучасного вчителя ми втілили на першому занятті з ‘’Методики’’ у проекті-малюнку ‘’Сучасний вчитель/викладач мови та літератури’’. Традиційні та інноваційні методи, прийоми та засоби навчання; майстер-клас вчителя-словесника Світлани Богдзієвич про використання веб-сервісів на уроках словесності; зустріч з майстром своєї справи, Вчителем, ведучим експрес-уроків Олександром Авраменком, творчі завдання, які пропонувала нам Ірина Миколаївна (ребуси, кросворди, пазли, вікторини, QR-коди, інтерактивні вправи та багато інших) дозволять нам, студентам 3 курсу, сміливо крокувати назустріч педагогічній практиці та професійній діяльності».
А Ангеліна Какуша зазначила: «Розмаїття інноваційних технологій, зокрема веб-сервісів, сервісів генерування кросвордів, пазлів та ребусів, та використання їх на уроках словесності допоможе зацікавити учнів, тримати їхню увагу, що в наш час зробити досить складно».
Філологічний факультет