
Цими днями на базі Центру німецької мови у ЗНУ відбувся черговий триденний семінар для шкільних вчителів німецької мови, які вже з нового навчального року будуть працювати із першокласниками. Захід координує старший викладач кафедри німецької філології і перекладу факультету іноземної філології Наталія Шапочка. Роздатковий навчально-методичний матеріал наданий Ґете-інститутом.
З початку поточного навчального року у ЗНУ, як і по всій Україні, проходять очні та онлайн тренінги для вчителів іноземної мови, пілотування нових освітніх матеріалів та моніторинг результатів. Це передбачено проектом перенавчання вчителів іноземних мов, що реалізовуватимуть новий держстандарт початкової школи у рамках реалізації концепції Нової української школи. Проект здійснюється у співпраці Міністерства освіти і науки України з Британською Радою в Україні, Cambridge University Press та Cambridge English Language Assessment, Ґете-Інститутом і Посольством Франції в Україні.
Участь у вже третьому семінарі, який від початку поточного навчального року проходить на базі ЗНУ, взяли майже 20 вчителів німецької мови зі шкіл Запорізької області. Вони працювали у групах, використовуючи різноманітні інтерактивні форми діяльності. Головним завданням було підготувати учасників до роботи із дітьми молодшого шкільного віку, які наразі з першого класу поглиблено вивчатимуть цю іноземну мову.
Координатор проекту у ЗНУ Наталія Шапочка, яка пройшла підготовку на базі Ґете-Інституту та отримала сертифікат мультиплікатора, що надає право проводити тренінги для шкільних викладачів німецької мови у рамках пілотної програми, зазначила: «Важливим моментом підготовки вчителів німецької для роботи з учнями першого класу є поглиблене ознайомлення з психологічними особливостями навчання іноземної мови дитини цього віку, а також теоретичними та навчально-методичними аспектами. Під час семінару-тренінгу ми переглядали у якості прикладів відеоуроки, розроблені вчителями шкіл інших країн світу, а також самі учасники заходу охоче ділилися своїми напрацюваннями із колегами, що є важливим у рамках обміну досвідом. Насамкінець вчителі самостійно розробляли план, добирали матеріали для уроку, включно із текстами пісень тощо, адаптуючи їх для своєї шкільної аудиторії. А потім апробовували свої розробки разом із іншими учасниками семінару».
Наступний такий триденний семінар-тренінг розпочнеться вже 25 червня. Разом учасниками програми (4 зустрічі), очікується, мають стати близько сотні вчителів німецької мови зі шкіл Запоріжжя та області.
Олена Хлистун