Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / У ЗНУ розпочалися тренінги проекту «Громадський колегіум»

У ЗНУ розпочалися тренінги проекту «Громадський колегіум»

У ЗНУ розпочалися тренінги проекту «Громадський колегіум»
30.10.2018 16:42 Все Головні новини Факультети Соціології та управління Факультет соціології та управління Громадський колегіум тренінг методичний семінар для вчителів

Цими днями, із 29 жовтня по 2 листопада, на базі ЗНУ тривають тренінги в рамках міського проекту «Громадський колегіум» для представників закладів освіти, що здійснюють загальноосвітню підготовку школярів. У перший день викладачі факультету соціології та управління для них підготували й провели майстер-класи за двома темами – «Основи психогігієни педагога» (доцент кафедри соціальної філософії та управління Ірина Цапліна) та «Школа медіаграмотності» (доценти кафедри політології Юлія Мальована та Анна Руднєва).

Участь в обох тренінгах взяли близько двадцяти викладачів, психологів і соціальних педагогів закладів середньої освіти м. Запоріжжя. 

Для учасників першого такого тренінгу Ірина Цапліна висвітлила загальні критерії оцінювання психічного здоров’я людини й окреслила їхній зв’язок із відносинами на рівні соціальних суб’єктів (особистісний, груповий, соціальний, глобальний). При цьому вона наголосила, що якість таких стосунків безпосередньо залежить від усвідомлення кожним учасником складових показників психічного здоров’я людини, серед яких – світогляд, визначення сенсу життя, цінності та прагнення, кар’єра, сім’я, друзі, відпочинок і вміння виходити зі стресу.

Відтак, особиста психогігієна – це форма самовдосконалення особистості, що безпосередньо впливає на формування здорового клімату в колективі, зокрема у шкільному. Адже компетентність сучасного фахівця визначається відкритістю та вмінням налагоджувати комунікацію.

Йшлося також про основні виклики, які негативно впливають на психічне здоров’я українського суспільства, – це воєнні дії, які травмують, недостовірна інформація, а також окремі деструктивні елементи культури (корумпованість тощо). До них додаються і світові виклики такі, як надмірність інформації та швидкість змін.

Тренер також представила присутнім класичну піраміду потреб Маслоу і продемонструвала, яким чином можливо визначати показники саморозвитку особистості, долати так звані «метапатології», впливати на особистісне психічне здоров’я і формування здорового клімату у колективі. Аудиторії були презентовані методи конструктивного переживання емоцій та алгоритм дій, що допомагає позбавитися стресового стану, подолати таке негативне явище як професійне вигоряння тощо.

Як одна з таких методик була запропонована техніка буддійської медитації на дихання. Після знайомства з практикою учасники зібрання змогли обмінятися враженнями й поділитися власним досвідом підвищення стресостійкості.

Наступний тренінг стосувався формування культури медіаграмотності в суспільстві та в роботі педагога. Із базовими поняттями – медіа- та масових комунікацій – ознайомили присутніх на заході викладачі ФСУ Юлія Мальована та Анна Руднєва. Адже комунікації в сучасному світі мають зворотній зв’язок й учасники самі можуть впливати на їхній розвиток.

Йшлося про сучасні освітні технології в педагогічній діяльності вчителя. Мотиваційною установкою роботи із педагогами й викладачами стала теза про те, що кожна сучасна людина, зокрема вчитель, який працює із молоддю, має грамотно вибудовувати медіавзаємодії, формувати навколишній комунікативний простір. Адже інформація та масмедіа впливають на формування знань, влади, добробуту тощо. Тому основним завданням фахівця є опанування основ медіаграмотності й критичного мислення і вміле їх застосування у процесі роботи, передусім на рівні закладів освіти.

Тренери представили загалу п’ять основних принципів медіаграмотності, які допомагають особистості краще орієнтуватися в медіапросторі, формувати інформаційний імунітет, аби уникати впливів багатьох негативних явищ таких як інформаційна війна, кібератака, шахрайство тощо. Зокрема, були висвітлені способи трактування інформації: маніпуляції та фейки, маркери неправдивої інформації, фреймінг, виривання з контексту, невідповідність картинки й інформації.

Учасники тренінгу також переглянули відеоролики на теми «Медіаграмотність – must have сучасного українця» та «Альтернативна математика», які наочно демонструють принципи медіакультури й технології маніпулювання інформацією.

Надалі відбудеться ще низка тренінгів, присвячених розгляду тем щодо специфіки сучасної демократії, антикризового управління, PR-технологій, написання грантових проектів, роботи з громадою, майбутнього розвитку галузі освіти тощо.

Фотогалерея:
https://www.facebook.com/850636871632374/photos/?tab=album&album_id=2272601422769238

 

Олена Хлистун

 

 

 

Схожі новини