Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / На засіданні науково-методичної ради обговорили проведення атестації та використання хмарних сервісів

На засіданні науково-методичної ради обговорили проведення атестації та використання хмарних сервісів

На засіданні науково-методичної ради обговорили проведення атестації та використання хмарних сервісів
22.11.2018 16:04 Все Головні новини Науково-методична рада освітній процес система Moodle підсумкова атестація

Цими днями відбулося чергове робоче засідання Науково-методичної ради ЗНУ під головуванням керівника навчального відділу Людмили Нестеренко.

Першим і головним питанням, яке розглянули учасники зібрання, було організаційне та методичне забезпечення підсумкової атестації бакалаврів і магістрантів на факультетах та підготовка до атестації, а також – дотримання принципів академічної доброчесності. Свої звіти представили голови НМР усіх факультетів ЗНУ, після чого вони обмінялися досвідом у цій галузі та відповіли на запитання присутніх.

Вони нагадали, що переважна частина випускників різних спеціальностей бакалаврату складають комплексний випускний екзамен та захищають свої дипломні проекти, у той час як для випускників магістратури передбачено лише захист кваліфікаційних робіт. При цьому наголосили, що більшість факультетів під час проведення випускних іспитів залучає до участі у складі екзаменаційних комісій їхніми головами та експертами: фахівців галузі, керівників виробничих практик студентів із баз практики, провідних учених ЗНУ та представників інших закладів вищої освіти.

На окремих факультетах також почали впроваджувати практику захисту дипломних проектів іншими мовами, за бажанням випускника. Зокрема, на юридичному факультеті наприкінці минулого навчального року вже відбулися захисти робіт англійською мовою. Насамкінець поточного навчального року планують впровадити можливість представляти кваліфікаційні роботи ще й німецькою мовою. Задля реалізації цього наміру будуть залучені відповідні фахівці.

Учасники зібрання також висвітлили питання методичного забезпечення підсумкової атестації на різних факультетах, представили перелік спеціальностей, та окреслили пов’язану із цим специфіку її організації та проведення. У рамках реалізації концепції академічної доброчесності для контролю якості кваліфікаційних робіт використовують програму «Антиплагіат» і подібні, залучають експертів, проводять консультаційну роботу із керівниками наукових робіт і студентами тощо.

Вагомий досвід орієнтації на унікальний компонент студентських наукових робіт має факультет соціології та управління. Тут розроблений Кодекс академічної доброчесності, спеціальні програми тощо. Антиплагіатний рух очолює доцент кафедри соціології Ігор Кудінов. Представники біологічного факультету особливу увагу приділяють контролю експериментально-дослідної компоненти наукової роботи студентів, яку ті здійснюють під час виробничих практик, напрацьовуючи матеріал для своїх кваліфікаційних робіт. Документом, що підтверджує цей факт, є характеристика з місця практики студента.

Обговорюючи тему академічної доброчесності, координатор засідання Людмила Нестеренко звернула увагу голів МНР факультетів на необхідність термінового забезпечення методичними рекомендаціями усіх спеціальностей, адже для студентів випускних курсів вже затвердили теми дипломних робіт і вони працюють над їх оформленням. Представники факультетів також мають здійснити експертизу технологій проведення кваліфікаційних екзаменів, оновити методичні рекомендації відповідно до останніх вимог МОН України.

Окрім іншого, було наголошено на тому факті, що до кваліфікаційних випускних робіт бакалаврів та магістрів пред’являються суттєво різні вимоги, а відтак і теми цих робіт, навіть якщо вони продовжують розроблятися під час навчання в магістратурі, не можуть збігатися, а мають розширюватися і уточнюватися. Усі роботи мають проходити більш якісний контроль на кафедрах, у колі наукових керівників та експертів.

Про специфіку атестації випускників різних спеціальностей факультету соціальної педагогіки та психології розповіла доцент кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності Ірина Козич. Зокрема, до захисту кваліфікаційного проекту прирівнюються дипломні вистави випускників спеціальності «Театральне мистецтво», які оцінюються фахівцями цієї галузі. Також наприкінці поточного навчального року вперше пройдуть апробацію випуски, що пройшли підготовку за освітніми програмами «Дизайн», «Дошкільна освіта» і «Початкова освіта». Це ставить певні виклики перед представниками факультету.

Учасники зібрання встигли подискутувати й із приводу уніфікації вимог і водночас потреби гнучкого підходу щодо оцінювання кваліфікаційних проектів із різних спеціальностей, чи потрібно мати публікації випускнику бакалаврату, аби успішно пройти захист, щодо необхідності збільшення кількості годин на оглядові лекції під час підготовки студентів випускних курсів до проходження підсумкової атестації тощо. Присутніх також зацікавив досвід факультету менеджменту, де опановують методику проведення кваліфікаційних іспитів через тестування, використовуючи університетський ресурс Moodle.

Огляд можливостей використання хмарних сервісів в освітньому процесі присутнім на зібранні представила голова НМР математичного факультету, доцент кафедри комп’ютерних наук Олена Пшенична. За її словами, окрім Moodle викладачі ЗНУ можуть використовувати в освітньому процесі у якості альтернативних такі ресурси як Prezi, Scrumblr, LearningApps, ClassFlow, Google Classroom тощо. Вони дозволяють створювати презентації, використовувати інтерактивні віртуальні дошки у режимі онлайн, що дозволяє здійснювати роботу одночасно зі студентами в аудиторії і поза її межами, працювати із текстами, діаграмами, інтелектуальними картами, розробляти уроки, перевіряти завдання з будь-якого терміналу тощо. Насамкінець, доповідачка вказала на можливість створити спеціальну сертифікатну програму, у рамках якої фахівці ЗНУ зможуть познайомити викладачів і вчителів із провідними світовими освітніми технологіями і передати свій досвід роботи із хмарними  сервісами.

У розділі «Різне» учасники засідання затвердили програму підвищення кваліфікації центру післядипломної освіти «Психолого-педагогічний супровід дітей та молоді з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору». Також розглянули й затвердили перелік навчальних дисциплін вибору загального циклу на 2019-2020 рр., пропозиції факультетів щодо введення нових освітніх програм, обговорили інші організаційні моменти діяльності НМР факультетів.   

 

Олена Хлистун

 

 

     

Схожі новини