Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: випускниця факульту журналістики, smm-фахівець і контент-криейтор Анастасія Бондаренко

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: випускниця факульту журналістики, smm-фахівець і контент-криейтор Анастасія Бондаренко

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: випускниця факульту журналістики, smm-фахівець і контент-криейтор Анастасія Бондаренко
27.04.2020 15:15 Все Головні новини Факультети Журналістики Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Історії успіхів випускників ЗНУ ZNU Zaporizhzhia National University факультет журналістики відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування пресслужба проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ2

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University), за ініціативи відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування, триває втілення в життя проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». До його реалізації активно долучаються представники різних факультетів вишу. Черговий матеріал цієї рубрики присвячений розповіді про досвід професійного становлення й успіху випускниці факультету журналістики Анастасії Бондаренко.

Наша героїня – тендітна усміхнена дівчинка з розпущеним волоссям кольору стиглої пшениці. На перший погляд і не скажеш, що перед тобою досвідчений фахівець хитромудрих сплетінь рекламного світу. Саме такою постає в нашій уяві Анастасія Бондаренко - smm-фахівець та контент-криейтор з солідним досвідом роботи (навіть корпорація Google була від неї в захваті!). До речі, її історія є черговим підтвердженням того, що поєднувати освіту та роботу можна успішно та без проблем. Анастасія з радістю погодилась на інтерв’ю. Під час розмови вона розповіла чимало цікавого про своє сьогоднішнє життя, про пошук роботи у Києві та про те, як заробляти на соцмережах.

 

- Анастасіє, на 5 курсі Ви переїхали до Києва і почали працювати за спеціальністю. Чим займаєшся зараз?

- Я заробляю на соцмережах. Якщо називати правильно, то я smm-фахівець – уже більше 2-х років просуваю бренди та персоналії у Інстаграм та Фейсбуці. До моїх обов’язків входить написання текстів, фото/пошук/дизайн картинки, публікація сторіз, відповідь на коментарі та приватні повідомлення, розробка стратегій і зовнішнього вигляду бренду в соцмережах.

Пів року назад я вийшла на ще один формат роботи – фріланс – займаюсь створенням фото/відео-контенту для брендів. Організовую зйомки, шукаю локації, модель, фотографую, роблю так, щоб товар вигідно виглядав у кадрі та викликав потрібні емоції. Цей вид послуг набирає обертів і, сподіваюсь, скоро буде прирівнюватись до створення контенту для телебачення або для глянсу.

- Зараз ми переживаємо складні часи. Онлайн не виняток. Як впливає пандемія Covid-19 на сферу діджитал-послуг?

- На щастя, діджитал-фахівці мають можливість вільно працювати віддалено. Достатньо мати ноутбук та навички самоорганізації. У цьому полягає безперечний «плюс» професії.

Чи впливає криза на діджитал? Не можу сказати за стан всієї галузі загалом, зазначу лише, що роботи вистачає. Люди зараз ще більше часу проводять у соцмережах, глибше занурюються в контент, їм стає цікавою доля компанії, за якою слідкують. Але вони мало розуміють, як цим брендам насправді складно і наскільки ми, як smm-ники, «прикрашаємо» ситуацію. Знижки, безкоштовні доставки, системи лояльності – це те, що ми бачимо на поверхні. Інший бік – це звільнення, це повна зупинка виробництва, це гроші за оренду приміщення, які ніяк не окупляться, це вкладання більших коштів у рекламу, адже лише так можна нагадати про себе та стимулювати продажі.

Наприклад, для одного з моїх smm-проєктів – лідера серед забудовників Києва – ми організували онлайн-консультації. Якщо раніше клієнт мав змогу поспілкуватись із менеджером лише у відділі продажів, то тепер це можна зробити у форматі відеозв’язку просто з дому. Інколи криза це поштовх до самовдосконалення та змін на краще. Головне – мислити позитивно.

- Де знаходяться гроші у соцмережах? І з чого почати цей онлайн-шлях?

- Є багато напрямків, що приносять гроші фахівцю: smm (повне адміністрування сторінки), створення контенту (фото/відео, запис сторіз, моделінг), налаштування реклами (таргет), менеджмент блогера (спілкування з брендами, організація рекламних кооперацій), блогінг (розвиток власного бренду), створення чат-ботів та іншого софту для соцмереж, запуск онлайн-бізнесу (перепродаж/виробництво). Можливостей багато, важливо лише розуміти специфіку кожного.

Чи може студент стати smm-ником? Легко. Молода кров, крейзі ідеї, стиль – це те, що рухає галузь. Я починала з власного блогу в інстаграм – він є частиною мого резюме й сьогодні. Те, як ти фотографуєш, які фото публікуєш, які тексти пишеш – у якийсь момент це стає твоїм портфоліо. Далі – справа теорії, практики та пошуку роботодавця.

- Настю, Ви – магістр реклами. Чи допоміг Вам диплом успішно працевлаштуватись?

- Звичайно. З університетом у мене пов’язані тільки хороші спогади. Пам’ятаю, як нервувала за кафедрою, як боялась брейнштормів та своїх ідей. Але саме така атмосфера витягає тебе із зони комфорту, дає розкритись потенціалу. Зараз ці навички допомагають мені проводити зустрічі з клієнтами, відстоювати своє професійне бачення та впроваджувати його у стратегію бренду.

Досі пам’ятаю пари з психології реклами з Наталією Санакоєвою, після них кожна реклама, яка потрапляє в моє поле зору, автоматично аналізується на кольори, на гру слів та пошук особливих елементів, що впливають на підсвідомість. Жартували з одногрупниками, що «рекламіст - це діагноз» – але щось у цьому є.

Серед найулюбленіших пар - копірайтинг з Інною Стащук – тут ми вчились писати рекламні тексти та шукати ідеї, Брендинг із Катериною Доценко – тут ми розбирали, з яких елементів будується бренд, Медіапланування з Христиною Пироговою – де ми планували цілі рекламні стратегії.

Згадую і не можу стримати приємну усмішку. Досі вважаю освіту своєю найкращою інвестицією. Таку «школу життя» навряд чи пройдеш в іншому місці. Зі свого досвіду помічаю, що абсолютно все не просто так. Конкретна діяльність, деталь біографії може мати значення в найнеочікуваніший момент. Так, наприклад, мене взяли у команду в тому числі й за мій досвід гри на електрогітарі.

- Що Вас надихає на успішну й активну діяльність?

- Усе (усміхається). Зранку сонечко – у мене гарний настрій на весь день, класно сфотографувалась – знову радість, зателефонувала мамі – щастя та спокій. Шукаю натхнення в маленьких речах. Люди надихають людей. Особливо, коли це – успішні люди, маркетологи, власники рекламних агентств або класних українських брендів. У моєму плейлисті та щоденній стрічці новин завжди є такі інтерв’ю та пости. Цікаво, як мислять ці люди та через які труднощі вони проходять.

Одночасно з тим постійно прокачую свою надивленість та смак, гортаючи Pinterest та читаючи профільні блоги типу Dnative, SETTERS, Редакція Чижова та інші. Так би мовити, тримаю руку на пульсі smm-трендів.

- Зараз у ЗНУ проводить чергову вступну кампанію. Що б ти побажала собі у 17 років, коли обирала спеціальність «Реклама та зв’язки з громадськістю»?

- Побажала б писати більше та розвивати свою сторінку ще тоді. Можливо, знімати для Youtube. Зараз конкуренція у всіх соцмережах шалена, взяти лише TikTok, що увірвався у наше життя лише рік тому. Але ще можна застрибнути в останній вагон. І почати, як на мене, варто з освіти, спеціальність «Реклама та зв’язки з громадськістю» в ЗНУ – чудовий перший крок до цього.

 

Спілкувалася Катерина Доценко,

доцент кафедри теорії комунікації, реклами та зв’язків із громадськістю факультету журналістики

 

 

 

 

Схожі новини