Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Вирішення проблем «сучасного уроку мови» об’єднали студентів-філологів Запорізького національного університету та Сумського державного педуніверситету

Вирішення проблем «сучасного уроку мови» об’єднали студентів-філологів Запорізького національного університету та Сумського державного педуніверситету

Вирішення проблем «сучасного уроку мови» об’єднали студентів-філологів Запорізького національного університету та Сумського державного педуніверситету
14.05.2020 14:30 Все Головні новини Факультети Філологічний ZNU Zaporizhzhia National University філологічний факультет онлайн-зустріч співпраця з іншими університетами освітній процес дистанційне навчання

«Сучасний урок української мови в умовах нової української школи: який він?» – це тема, яка об'єднала студентів філологічного факультету Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) та Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка (СумДПУ). Адже минулого тижня на запрошення Олени Семеног, доктора педагогічних наук, професора Сумського державного педагогічного університету ім. А. С. Макаренка, студенти філологічного факультету під керівництвом доцента кафедри української літератури Ірини Бакаленко взяли участь у цікавому онлайн-занятті «Навчання української мови крізь призму вимог Концепції «Нова українська школа»». І тому закономірною стала друга онлайн-зустріч, на якій група студентів філологічного факультету працювала зі студентами Сумського державного педуніверситету на спільному онлайн-заняття «Сучасний урок української мови в умовах нової української школи», який провела доцент кафедри української літератури Ірина Бакаленко.

Розпочалося заняття представленням учасників онлайн-зустрічі: Олени Семеног, доктора педагогічних наук, професора, Наталії Громової, кандидата педагогічних наук, та студентів Сумського державного педагогічного університету ім. А. С. Макаренка; Наталії Пономаренко та студентів Машинобудівного коледжу СумДПУ; Галини Корицької, кандидата філологічних наук, доцента Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти; та «господарів» віртуальної аудиторії – студентів-філологів ЗНУ. Програма для миттєвого зворотного зв’язку (онлайн-інструмент menti.com) дозволила спікеру онлайн-зустрічі Ірині Бакаленко й підняти настрій, і включити всіх у роботу: студенти та викладачі вишів визначили свій настрій та створили онлайн-«хмарку слів» із власних асоціацій із поняттям «сучасний урок».

Заняття було інтерактивним, адже обговорення актуальних і важливих для сьогодення проблем «сучасного уроку», «дистанційної освіти» відбувалось не тільки в загальній сесійній залі, але й передбачало роботу студентів та викладачів командами у сесійних залах: використовуючи інтерактивний метод «фішбоун» та онлайн-інструменти (онлайн-дошку), учасники шукали відповіді на проблемне питання «Яким повинен бути сучасний урок». Виступи представників від кожної команди дозволили визначити «плюси» і «мінуси» сучасного уроку; проблеми, що стають перешкодами у впровадженні концепції нової української школи в практику. Заняття супроводжувалось інформативною презентацією про онлайн-інструменти, які може використовувати вчитель-предметник у процесі своєї професійної діяльності, а не тільки під час дистанційного навчання: learningapps, World Art, генератор QR кодів, whiteboardfox тощо.

Важливим етапом діяльності вчителя-словесника у процесі підготовки до проведення сучасного уроку є добір та створення ефективних завдань та вправ для уроку, а в умовах тривалого карантину та дистанційного навчання важливого значення набувають різноманітні онлайн-інструменти, які можуть бути використані студентами у подальшій професійній діяльності: інтерактивні вправи, хмарки слів, QR-коди тощо. Тому на заняттях із «Методики викладання української мови» та під час онлайн-консультацій із «Навчальної педагогічної практики» студенти розглядають не тільки теоретичні питання, але й вчаться створювати сучасні дидактичні засоби навчання та цікаві творчі завдання.

Ілля Ісаєв, студент 3 курсу ЗНУ, презентував «гостям» граматичну казку «Мешканці будинку звуків», яку придумав сам. Студенти 2 курсу ЗНУ, представили на онлайн-дошці різноманітні вправи та завдання з теми «Лексикологія» та «Фразеологія», які готували під час онлайн-консультацій із навчальної педагогічної практики. Також студенти Сумського державного педагогічного університету та Запорізького національного університету поділились своїми враженнями:

Олена Ковтуненко, студентка СумДПУ: «Сьогодні на запрошення Ірини Бакаленко та студентів Запорізького національного університету викладачі (Семеног Олена Миколаївна та Громова Наталія Василівна), студенти 231 і магістранти 252 груп СумДПУ мали чудову можливість долучитися до онлайн-конференції, присвяченій сучасному уроку, на платформі ZOOM. Говорили про те, яким має бути сучасний урок, яким вимогам повинен відповідати і як же вдало провести його в умовах дистанційного навчання; висловили свої асоціації, пов'язані з уроком, обговорили низку важливих питань щодо його проведення. Сучасний світ наповнений найрізноманітнішими інноваційним технологіями. Освіта не є виключенням. Особливо на сьогоднішній день, коли вчителі, ознайомившись з сучасними онлайн-технологіями, намагаються якнайкраще організувати навчальний процес для своїх учнів, а батьки вдома виконують роль учителів і теж працюють з сучасними технологіями, можливості проведення уроків і реалізація їхніх планів та завдань є надзвичайно актуальними питаннями. Тому ми ознайомилися з функціями, можливостями та прийомами новітніх онлайн-ресурсів, які допоможуть створити яскраві презентації, цікаві завдання, зробити навчання учнів яскравим та оригінальним, розвинути їх творчу уяву і фантазію – створити сучасний освітній контент. Активно попрацювали з такими ресурсами, як: https://www.menti.com, https://whiteboardfox.com, http://learningapps.org, https://wordArt.com., виконали різноманітні завдання, поспілкуватися у секційних залах і поділилися своїми враженнями. Висловлюємо щиру подяку організатором за запрошення, цікаві поради, отримані знання і досвід. Чекаємо на наступні зустрічі! І тримаймося».

Вікторія Вербицька, студентка СумДПУ: «Сучасне життя вимагає сучасних методів, підходів до навчання. Сьогоднішня конференція – це доказ того, що все можливо, достатньо лише бажання. Дякую організаторам та учасникам за нові, поглибленні знання!».

Ольга Свинолуп, студентка СумДПУ: «Бути сучасним – це один із складників професіоналізму. Дуже вдячні, що на конкретних прикладах показали нам, як осучаснити методи роботи. Дуже багато нових ідей взяли на озброєння!».

Юлія Назаренко, студентка СумДПУ: «Дуже вдячні за запрошення! Все пройшло на висоті, у дружній атмосфері. Учасники мали змогу не лише прослухати цікавий і цінний теоретичний матеріал, а й одразу застосувати лайфхаки на практиці. Ще не раз скористаємося Вашими порадами!».

Наталія Громова, викладач СумДПУ: «Обмін досвідом – дуже цікавий формат проведення занять! Дякуємо усім, хто долучився!».

Альона Походенко, студентка ЗНУ: «У процесі нашої навчальної педагогічної практики ми вчилися користуватись різноманітними онлайн-інструментами і створювали вправи та завдання з теми “Лексикологія”, “Фразеологія”, “Медіаграмотність”, які змогли продемонструвати на онлайн-дошці своїм гостям – студентам СумДПУ. Наша зустріч – це не тільки новий досвід спілкування зі своїми колегами – студентами інших закладів вищої освіти, але й можливість отримати нові знання та сформувати компетентності, які ми зможемо в подальшому використовувати у своїй професійній діяльності».

Катерина Пензій, студентка ЗНУ: «Карантин? Це не проблема, адже ми вже звикли і до карантину, і до наших онлайн-занять! Але останні два тижні наші онлайн-заняття набули іншого формату: минулого тижня на запрошення Олени Миколаївни Семеног, професора Сумського державного педагогічного університету, під керівництвом нашого керівника навчальної педагогічної практики Ірини Миколаївни Бакаленко ми брали участь в онлайн-занятті «Навчання української мови крізь призму вимог Концепції «Нова українська школа»» разом зі студентами інших закладів вищої освіти (Сумського ДПУ імені А. С. Макаренка, Глухівського національного університету імені Олександра Довженка, Машинобудівного коледжу СумДПУ). А потім настала і наша черга: зустрічати «гостей» – студентів СумДПУ – на нашому онлайн-занятті «Сучасний урок української мови в умовах нової української школи». Мені дуже сподобався такий формат наших занять, адже це розширює наші можливості у спілкуванні зі студентами інших вишів».

Анастасія Мітєва: «За останні два тижні ми стали учасниками нового формату онлайн-занять із величезною кількістю інтерактивностей і онлайн-інструментів. А ще ми познайомились зі студентами та викладачами інших вишів, отримали нові знання та сформували нові компетентності для майбутнього професійного життя».

Юлия Басаманович, студентка ЗНУ: «Дякую за цікаву пару! Отримала корисний досвід співпраці зі студентами іншого ВУЗу! Робота в групах, як на мене, дуже цікава форма організації навчання. Сподобалось використовувати різні види завдань на практиці».

На думку Ірини Бакаленко, новий формат взаємодії дозволить студентам-філологам не тільки сформувати фахові компетентності та отримати важливу для професійної діяльності інформацію, але й позитивні емоції від спілкування зі студентами інших закладів вищої освіти та авторитетними викладачами.

 

Філологічний факультет

 

Схожі новини