Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка магістратури факультету журналістики, SMM-фахівець агентства інтернет-маркетингу «Netrocket» Ангеліна Кременчук

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка магістратури факультету журналістики, SMM-фахівець агентства інтернет-маркетингу «Netrocket» Ангеліна Кременчук

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка магістратури факультету журналістики, SMM-фахівець агентства інтернет-маркетингу «Netrocket» Ангеліна Кременчук
19.05.2020 14:20 Все Головні новини Факультети Журналістики Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Історії успіхів випускників ЗНУ ZNU Zaporizhzhia National University факультет журналістики відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування пресслужба проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University), за ініціативи відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування, триває втілення проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». До його реалізації активно долучаються й представники різних факультетів вишу. Черговий матеріал цієї рубрики присвячений розповіді про досвід професійного становлення й успіху випускниці магістратури факультету журналістики за спеціальністю «Реклама та зв’язки з громадськістю» Ангеліни Кременчук. Нині вона успішно працює SMM-фахівцем в агентстві інтернет-маркетингу «Netrocket».

 - Завжди приємно спілкуватися із талановитими і успішними випускниками нашого університету. Хотілося б почути кілька слів про Вас і Вашу роботу.

- Мене звати Ангеліна Кременчук (Байбакова), я – випускниця факультету журналістики, кафедри теорії комунікації, реклами та зв’язків з громадськістю. У лютому цього року я отримала диплом магістра зі спеціальності «Реклама та зв’язки з громадськістю». Разом із тим я вже півтора роки працюю SMM-спеціалістом в агентстві інтернет-маркетингу «Netrocket».

- Свого часу Ви обрали для здобуття вищої освіти ЗНУ, чому саме?

- Це сталося випадково. В 11 класі я була переконана, що моя професія має бути пов'язана із фото-/відеокамерою. Фотомистецтвом я захоплювалася ще з підліткового віку, а згодом стала мріяти про професію кіно-/телеоператора, займатися творчістю, яка б приносила мені й іншим задоволення. Проте через відомі події в Києві 2014 року, пов’язані із Революцією Гідності, мені довелося залишитися у Запоріжжі й обирати один із регіональних закладів вищої освіти. Творчу спеціальність, про яку я мріяла, на той час я знайшла в ЗНУ. Позитивні відгуки про навчання в нашому університеті я отримала від своїх старших друзів, які також обрали цей заклад вищої освіти.

- А чому ж саме ви зупинили свій вибір на спеціальності «Реклама та зв’язки з громадськістю»?

- Хотілося поринути у світ «залаштунків» рекламного бізнесу, адже до цього я бачила лише готовий продукт – рекламу. Я тоді прагнула спробувати це зробити самостійно, набратися власного досвіду в даній галузі: опанувати весь процес створення, реалізації та просування рекламного продукту. Проте на той час я до кінця не усвідомлювала, що саме мене чекає під час навчання, але саме моя цікавість до всього нового та невідомого й привела мене на обрану спеціальність.

Я пам'ятаю випадок, коли мої однокласники ділилися думками щодо вибору своєї майбутньої професії. Тоді озвучений мною вибір чомусь здавався для багатьох із них дивним: вони не розуміли, ким я потім зможу працювати. Але я настільки була впевнена у правильності мого рішення, що подала разом із заявою до приймальної комісії одразу й оригінали документів. Про що жодного разу не пожалкувала.

- Розкажіть про Ваші перші кроки у професії. З якими труднощами Ви на той час зіткнулися?

- Увесь час перебування в бакалавраті я присвячувала виключно навчанню, намагалася відповідально й вчасно виконувати усі завдання. Я постійно була настільки завантажена, що про роботу тоді навіть і не думала. Проте під час зимових і літніх канікул не могла сидіти без діла, тому шукала фріланс-підробіток. Брала проєкти з копірайтингу та з обробки фотографій. Кошти отримувала незначні, але ж моєю метою були на той час не гроші, а здобуття досвіду у цій галузі. Адже лише він у майбутньому мав стати для мене шансом мати омріяну роботу. 

- Розкажіть трішки про проєкти, над якими ви працювали? Чи була у вас змога реалізовувати власні задумки під час навчання?

- Навчання на факультеті журналістики мені саме тим і сподобалося, що кожен студент отримав можливість створювати щось своє або працювати в команді та реалізовувати певні проєкти. Так, й у мене було кілька варіантів.

Наприклад, під час практичних занять зі спеціалізації ми з групою отримали змогу розробити соціальну рекламну кампанію під назвою «Небезпечна популярність», що була присвячена Всесвітньому дню боротьби зі СНІДом. Я тоді вела сторінку в соціальній мережі, домовлялася зі спонсорами, які надавали студентам безкоштовні контрацептиви. Ми також влаштовували конкурси, благодійні музичні вечори та акції. Із друкованою рекламою на цю тематику ми їздили й на Всеукраїнський студентський фестиваль реклами, де посіли 2 місце. Ми тоді розробили великий тримісячний проєкт, який став вдалим й надав усім нам величезний досвід роботи у рекламній галузі.

На 3 курсі я почала цікавитися методами просування реклами в YouTube: намагалася зрозуміти алгоритми функціонування та завдання відеоплатформи, а також створила власний канал. На парах викладачі нам давали завдання знайти різні підбірки реклами. Іноді це було важко, оскільки була відсутня певна база, де можна було б комплексно переглядати та обрати потрібний напрям реклами. Тому я вирішила полегшити собі й іншим студентам нашого курсу завдання й зібрати на одній платформі велику кількість таких роликів. За рік роботи над каналом я завантажила майже 1200 відео з україномовною рекламою. Так вийшло, що вже понад рік я не публікувала тут жодного нового зразка, проте канал досі існує та зростає, на сьогодні він налічує близько 4600 підписаних користувачі та 9,2 млн переглядів. Матеріали каналу можна переглянути за покликанням: https://www.youtube.com/channel/UCXJNobZgRDcSe2bL5mQOzYw . Набутий мною досвід роботи в цій галузі суттєво допоміг і під час влаштуванні на роботу в агентство.

- Із точки зору фахівця галузі, як ви оцінюєте професійні можливості й перспективи спеціальності рекламіста в Україні?

- Я вважаю цю професію доволі перспективною і затребуваність у таких спеціалістах з часом тільки буде зростати. Можу також запевнити випускників, що в рекламній галузі настільки багато професійних відгалужень, що кожен зможе знайти справу до душі. Наприклад, ви зможете працювати дизайнером, копірайтером, таргетологом, SMM-фахівцем, контент-менеджером, маркетологом, проєктним менеджером, менеджером із продажів, монтажером, фахівцем із контекстної реклами, аналітиком, кріейтером, рекламним агентом. І це – лише частина професій, яку ви можете обрати для себе. Звісно, що для кожної з них потрібно додатково вчитися, проходити відповідні курси, читати літературу, дивитися відеоуроки тощо. Проте якщо ви розумієте, що це – ваше покликання, додаткове навчання буде вам до вподоби. 

- Чи вистачає Вам тієї бази, що надав університет? Як багато часу та сил ви витрачаєте зараз на саморозвиток у своїй професійній галузі?

- Мій досвід роботи показує, що навчання на факультеті журналістики було доволі масштабним, всебічним, але базовим. Для себе я обрала новітню галузь інтернет-маркетингу, й дана тематика під час навчання в університеті не так широко розглядалася. Тому довелося цей напрям опановувати самостійно. Коли мала вже певні знання, влаштувалася на роботу в агентство, де й напрацьовувала практичний досвід. Зараз я маю інформацію, що в університеті адаптували навчальну програму та вже викладають основи інтернет-маркетингу.

Попри те, що я вже завершила навчання в університеті, продовжую удосконалювати власні вміння, навички, пробую робити щось нове. Так, під час карантину я пройшла курс із розробки AR-масок для Instagram і вже зараз в агентстві ми разом із колегами впроваджуємо нову послугу для клієнтів. Цей напрям діяльності незвичний для мене, до цього я ще не мала досвіду щодо створення доповненої реальності, не стикалася з поняттями та програмами для розробників у цій галузі. Як виявилось, це дуже цікаво та ще й приносить додаткові кошти. Тому й усім майбутнім колегам раджу ніколи не зупинятися на досягнутому, виходити із зони звичного комфорту, постійно самовдосконалюватися і пробувати щось нове для себе. Я сама маю два червоні дипломи, які, звісно, допомогли мені влаштуватися на роботу. Проте пам’ятайте, майбутні колеги, що для керівництва фірми щодо вашого працевлаштування головним вирішальним фактором буде ваш досвід і творчий доробок, який ви напрацьовуєте протягом навчання в університеті!

- Отже, Ваш приклад є показовим і має надихнути студентів, що зараз опановують напрям реклами. Наведіть, будь ласка, також імена відомих спеціалістів з PR та реклами, яких ви вважаєте гідними представниками професії?

- Я повсякчас із задоволенням стежу за діяльністю кількох провідних представників галузі інтернет-маркетингу, які йдуть у ногу з часом і які власне мене й надихають рухатися уперед, дають гідні поради тощо. Це – Влад Ясько – молодий український підприємець, який має свою просування реклами в Instagram. Він – досвідчений фахівець, якого завжди хочеться наслідувати, й він проводить навчання для тих, хто хоче стати Instagram-маркетологом.

Цікавою представницею галузі є і Лілія Нілова. Вона веде найбільший акаунт із маркетингу в Instagram: @popartmarketing Її публікації – це скарб: величезний доробок знань і лайфхаків, які обов'язково треба прочитати та застосовувати у своїх проєктах тим, чия робота пов'язана з маркетингом у соціальних мережах.

Ще мені дуже подобається читати блоги від команд різних агенцій інтернет-просування. Вони на своїх сайтах безкоштовно діляться корисними порадами, трендами, новинами, гайдами, чек-листами тощо. Моїми фаворитами є Vs.ru, Texterra, WebPromoExpert, Dnative.

- Яку рекламу ви вважаєте взірцем для спеціалістів цієї галузі?

- Найкраща реклама та, яка точно б’є у ціль, зачепає споживачів. Рекламісти повинні досконало вивчати свою цільову аудиторію та знати її потреби й запити. Такі варіанти добре працюють у таргетованій рекламі, яку можна підлаштувати майже під кожну мету. Facebook знає про нас все: у вашої подруги незабаром День народження, ви вийшли заміж, готуєтеся до весілля або розлучилися, народили дитину, звільнися з роботи, маєте телефон останньої моделі, часто подорожуєте тощо. Саме такі, правильно налаштовані параметри під кожну цільову аудиторію або навіть окрему людину, у поєднанні з відповідним креативом і текстом, я вважаю взірцем, на який має орієнтуватися кожен фахівець із реклами.

- Скажіть, наскільки важливі навички роботи в команді? Чи потрібно рекламісту-маркетологу розвивати лідерські якості?

- Навички роботи в команді вкрай важливі для представника будь-якої професії. Якщо ви не збираєтеся все життя працювати на фрілансі вдома, то вам обов'язково потрібно ще зі студентських років їх напрацьовувати. Робити спільні проєкти, разом виконувати домашнє завдання, готувати доповіді. У нашій спеціальності комунікація – це найголовніше. Завжди потрібно спілкуватися з колегами, керівництвом, клієнтами, підрядниками, розв'язувати проблемні питання, доводити свою точку зору тощо.

Лідерські якості – також важливий аспект, тому їх потрібно розвивати. Починаючи свій шлях звичайним штатним працівником, кожен має можливість згодом стати, наприклад, керівником відділу. У вас з'явиться своя команда, яка має рівнятися на вас та наслідувати. Керівництво компанії не призначить на високу посаду людину, яка невпевнена в собі, у своїх діях, експертності та яка не може вести за собою команду. Лідерські якості також можна розвивати в університеті, наприклад, стати куратором спільного з групою проєкту, налагоджувати роботу в команді, ставити завдання, знаходити вихід із складних ситуацій, генерувати ідеї. Такий досвід у майбутньому вам стане у пригоді.

- «Робота – це нескінченне навчання» - чи погоджуєтеся ви з цією фразою? Чи вважаєте, що саме наслідування вже перевірених часом алгоритмів є формулою успіху?

- Безумовно. Кожен мій проєкт дає мені нові знання. На одному прикладі я навчилася налаштовувати таргетовану рекламу, на іншому – створювати анімований ролик, на третьому – вдосконалювати свої навички з дизайну, на четвертому – монтувати відео, і так завжди. Робота – це найкращий досвід і шанс, аби навчитися чомусь новому. Проєкти клієнтів, що реалізовуються, є стимулом постійного розвитку для професіоналів.

- Назвіть три якості фахівця вашої галузі, які Ви вважаєте найважливішими.

- Креативність, на мою думку, це найголовніше. У рекламіста має бути оригінальне мислення, нестандартні підходи до роботи, творчі здібності, а також великий словниковий запас. Окрім цього, потрібно завжди стежити за трендами, а ще –  вигадувати свої власні версії, щоб відрізнятися на краще від конкурентів. Це стосується і візуального контенту, і тексту.

По-друге, комунікабельність, що є запорукою правильного викладу свої думки в діловому листуванні, вміння грамотно й логічно вибудовувати своє мовлення, знаходити спільну мову з різними співбесідниками, зокрема, порозуміння із замовниками. А ще це – здатність встановлювати й утримувати контакт з аудиторією.

По-третє, ініціативність: фахівець із реклами повинен сам формувати й ставити собі завдання, не чекати чужих вказівок, бачити можливості покращення ведення бізнесу та втілювати їх у життя.

- Які власні хобі та навички можуть допомогти майбутнім фахівцям із РR- та реклами в роботі?

- Наприклад, вміння працювати з фотографією, відеозйомкою, робота з графічними редакторами, створення колажів, анімації тощо. Написання текстів також знадобиться, можна спробувати розвивати свій блог у соціальних мережах, де висловлюєш власну думку і, таким чином, формуєш свій стиль. Такі захоплення можуть стати у пригоді й у професійній діяльності.

- Надайте кілька порад абітурієнтам, які обирають саме цю професію.

- Якщо ви замислюєтеся над вибором спеціальності «Реклама та зв’язки із громадськістю», то, обравши її, будьте впевнені, що потім не пожалкуєте! Я, працюючи вже кілька років у цій галузі, переконана, що обрала правильну професію. Вона – сучасна, перспективна, творча, цікава, прибуткова, тут є можливість віддаленої роботи й перспективи розвитку. Головне – обирайте для себе той напрямок, який буде приносити задоволення, і, звичайно, поступово розвивайтеся як фахівці! Обов'язково починайте з перших днів навчання на факультеті займатися саморозвитком: проходьте додаткові спеціалізовані курси, читайте літературу, блоги, дивіться різні туторіали, почніть працювати з маленькими проєктами, можливо, спочатку безкоштовно або за невелику оплату. Це надасть вам величезну користь, потрібні знання й навички, а після закінчення навчання в університеті й можливість одразу знайти роботу своєї мрії. Теорія – це добре, але найголовніше – мати практичний досвід. Бажаю вам наснаги і зробити правильний вибір щодо своєї майбутньої професії!

- Дякуємо Вам, Ангеліно. Було цікаво і приємно із Вами поспілкуватися! Бажаємо Вам професійних успіхів! А студентам ЗНУ та майбутнім вступникам – здійснити правильний вибір і відповідально ставитися до здобуття знань, які стануть запорукою успішного карєрного розвитку!

 

Кравченко Анастасія,

Корягіна Марина

 

 

 

Схожі новини