Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованець філологічного факультету, вчитель української мови та літератури, директор школи Костянтин Липський

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованець філологічного факультету, вчитель української мови та літератури, директор школи Костянтин Липський

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованець філологічного факультету, вчитель української мови та літератури, директор школи Костянтин Липський
20.05.2020 11:20 Все Головні новини Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Історії успіхів випускників ЗНУ ZNU Zaporizhzhia National University факультет журналістики відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування пресслужба проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University), за ініціативи відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування, триває втілення проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». До його реалізації активно долучаються й представники різних факультетів вишу. Черговий матеріал цієї рубрики присвячений розповіді про досвід професійного становлення й успіху випускника філологічного факультету Костянтина Липського, який працює вчителем та директором школи.

- Костянтине Валентиновичу, чому Ви вирішили вступати саме на філологічний факультет?

-Питання вступу на філфак виникло само собою. В 11 класі я ще не був впевнений в своєму виборі, залишалось відкритим питання, куди саме вступати, хоча незадовго до цього, я бачив себе на слідчому факультеті Дніпропетровського юридичного інституту. Та, видно, так розпорядилася доля, і я здав документи в ЗНУ. Факультетів було безліч, очі розбігались, але мною був обраний саме філологічний, бо я ще зі школи надавав перевагу українській мові та літературі.

-Яким було навчання в університеті на Вашій спеціальності? Пригадайте цікаві студентські моменти.

-Навчання було надзвичайно цікавим. Студентські роки промайнули дуже швидко. Не обійшлося і без кумедних історій. Найбільше мені запам’яталась така: перший день навчання, я вперше входжу до аудиторії, де повинна відбутись пара, і бачу, що серед усіх студентів моєї групи я – один хлопець серед дівчат! Очі забігали, серце забилося і закрутило в життєвому вирії…

-Що робили після закінчення університету і як Ви стали директором школи ?

-Після 4 курсу я пішов працювати до школи вчителем, а навчання продовжив за індивідуальним графіком. Починав зі звичайного вчителя, пізніше зрозумів, що необхідно продовжувати навчання упродовж життя і через 2 роки після отримання диплома спеціаліста вступив до магістратури на рідний мені філологічний факультет. Вчительство надзвичайно подобалося. Я відчув, що дійсно знайшов своє покликання у цьому житті. Одного разу, мені запропонували обійняти посаду директора школи в м. Пологи Запорізької області. Ця пропозиція мене дуже здивувала, адже я ніколи не прагнув такої мети, мені подобалося вчити дітей і аж ніяк не керувати навчальним закладом. Але я вирішив спробувати і зрозумів, що не помилився. Я розвинув в собі, окрім викладацьких, ще й управлінські здібності. Нова посада дозволила мені осягнути новий освітянський простір. Я наполегливо працював над собою, та й зараз працюю, аби бути гідним називатися директором школи.

-Що Вам здається важливим розвивати в учнях у рамках занять і простого спілкування з ними?

-У своїх учнях я розвиваю загальнолюдські якості: чесність, справедливість, взаємоповагу, вміння підтримати один одного і просто бути людьми. Я відвертий у будь-якій ситуації, відкритий, спілкуюся з ними на рівних і за 15 років своєї роботи, жодного разу не натякнув, що є вищим за них. Мої учні – це мої діти, я люблю їх щиро, ставлюся до них справедливо (метод «Батіг та пряник»), ніколи не приховую від них своїх думок. Я радію їхнім успіхам і ділюся своїм життєвим досвідом (це теми будь-якого спрямування). Мені цікаво з ними і, сподіваюся, їм зі мною також.

-Чи могли Ви уявити, навчаючись в школі, що в майбутньому самі будете керувати навчальним закладом?

-Звичайно, ні. Я навіть не міг уявити, що взагалі стану вчителем, адже, по суті, в моїй родині вчителів ніколи не було.

-Ви коли-небудь шкодували, що обрали для себе саме таку роботу?
-Жодного разу. Це моє покликання, яке приносить мені задоволення. І, до речі, запам’ятайте, людина ніколи не буде шкодувати про те, чим вона живе. А я живу своєю роботою і пишаюся, що став на шлях освітянської ниви.

-Хто вніс найбільший вклад у Вашу освіту? Можете згадати свого улюбленого викладача, наприклад?

-Усі викладачі факультету внесли щось своє в нашу освіту. Вони були такі різні, але однаково прагнули мети – навчити нас любити мову і літературу свого народу, його культуру, бути патріотами. І їм це вдалося. Хочу подякувати своїм викладачам, бо саме завдяки їм я досягнув таких висот. Низький уклін Вам і довічна шана! Було дуже приємно працювати з Зубець Н.О., Кучеренко Л.І., Хом’як Т.В., Ніколаєнко В.М., Л.В. Чернявською та, в принципі, з усіма!

-Які цілі ставите перед собою на майбутнє?

-Я намагаюсь рухатися в ногу з часом і продовжувати освіту все життя, як нам говорить ЗУ «Про освіту». Зараз я підвищую рівень знань за спеціальністю «Управління навчальним закладом». Є мета вступити до аспірантури. Але час покаже. Я не біжу так далеко вперед. У мене ще все попереду.

-Ваші побажання студентам факультету.

- Любі студенти! Бажаю Вам, щоб у Ваших душах ніколи не згасав вогонь Прометея на теренах філології. Впевнений, якщо Ви обрали цей шлях для себе, то Ви повинні пройти його до кінця. Не дипломи прикрашають людину, а правильний вибір у життєвому круговороті. Несіть гідно призначення філолога, сійте відбірні зерна в душі своїх майбутніх вихованців. А найголовніше – любіть те, що є найдорожчим у світі, те, що Ви отримали з материнським молоком – мову свою і свого народу. Отож, Per aspera ad astra!

 

Владислава Фефелова

 

Схожі новини