Партнери проєкту Еразмус+ КА2 MultiEd у період карантину дистанційно беруть участь у Curriculum Development Seminar

У рамках міжнародного проєкту Еразмус+ КА2 CBHE «Розвиток потенціалу підготовки учителів іноземної мови як шлях до впровадження багатомовної освіти та європейської інтеграції України» (MultiEd – номер проєкту 610427-EE-2019-EPPKA2-CBHE-JP) із 19 травня по 20 червня викладачі ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) навчатимуться на платформі MOODLE Тартуського університету (Естонія).
Курс із розробки та удосконалення освітніх програм Curriculum Development Seminar створено європейськими колегами для українських партнерів. Навчання триватиме протягом п’яти тижнів. Лектори – Крістофер Вілсон, Елізабет Віландер, Сюзан Гартон (Астонський університет, Великобританія), Крістіна Каллас, Анне Кiвіме, Маі-Лиис Палгином (Тартуський університет, Єстонія), Ганс-Вернер Гунеке, Ізольда Рем (Гейдельберзький університет, Німеччина), Катерина Супрун (Міністерство Освіти і Науки України), Жанна Таланова (Національний Еразмус+ офіс, Україна).
На курс зараховано по три представника від 8 українських ЗВО, які отримають досвід роботи на платформі MOODLE Тартуського університету (Естонія), ознайомляться з сучасними методологічними розробками, працюючи дистанційно та в режимі відеоконференцій, виконуючи письмові завдання. Від ЗНУ учасниками стали заступник декана з навчальної роботи факультету іноземної філології Катерина Василина, в.о. завідувача кафедри теорії та практики перекладу з англійської мови Світлана Запольських і доцент кафедри англійської філології Марина Залужна.
Зарубіжні партнери представлять загальні принципи розробки програм, якими вони керуються в своїх університетах, поділяться професійним досвідом укладання програм із підготовки вчителів іноземних мов. Предметом дискусії стануть галузеві стандарти, можливість застосування міжнародного досвіду загальних принципів укладання програм в контексті реалій вищої освіти в Україні.
Запропоновані на старті курсу матеріали та відеоконференції присвячені аналізу освітньої термінології, загальним підходам до укладання програм, які суттєво відрізняються у різних традиціях. Представники Міністерства Освіти і Науки України та Еразмус+ офісу в Україні ознайомили учасників зі специфікою реформування освіти в Україні, надали цінні рекомендації щодо укладання освітніх програм у ВНЗ. Завданням учасників стало провести оцінку програм на основі критеріїв вертикальної інтегрованості, релевантності, сфокусованості та сучасності.
Представлені також передові практики розробки програм, характеристики учасників та основних етапів, особливості оцінки програм стейкхолдерами. У фокусі уваги оцінка та моніторинг якості освітніх програм, інструменти удосконалення курсів, які потрібно застосовувати на постійній та періодичній основі для забезпечення досягнення програмних цілей.
Розглянуті різні типи оцінювання, які надають можливості студентам визначати ефективність реалізації цілей програм. Представлені взаємозв’язки між різноманітними підходами до викладання та результатами навчання (комунікативний підхід, орієнтований на виконання конкретних задач, проблемний підхід та інтегроване навчання предмету та мови).
У подальшому у рамках курсу учасникам продемонструють методологію структурування практичних занять, їх узгодження з завданнями курсів і програм. Оновлені програми мають стати більш практично-орієнтованими, сфокусованими та інтегрованими. У результаті учасники отримають усі необхідні знання, сформують відповідні навички для подальшого використання набутого досвіду у процесі реалізації проєкту для удосконалення програм і розробки нових курсів в українських ЗВО.