Кінопродюсерка та сценаристка кінокомпанії 435 FILMS Анна Паленчук у ЗНУ розповіла про Hollywood storytelling і як оволодіти сценарною майстерністю

Під час зустрічі в рамках освітньої конференції для студентів «Зефір. Практики комунікацій» із Анною Паленчук основною темою для лекції обрали поняття сценарію як ремесла. Опираючись на власний досвід, Анна структурувала критерії сценарію, розповіла, що робити на всіх етапах підготовки, як шукати ідею та як просувати її, пропонувати продюсерам.
Спікерка наголошувала: “Ідею можна взяти звідки завгодно, адже ми живемо в Україні, а тут завжди відбувається щось цікаве». Перерахувавши основні джерела ідей (власний досвід, заголовки ЗМІ, адаптації, інші фільми тощо), Анна поділилася останньою темою, яка її вразила. Близько пів року тому гортаючи стрічку новин вона знайшла замітку, в якій розповідалася ситуація про одного громадянина Індії, якому було потрібно, під час карантину, потрапити в інший штат, що було заборонено і неможливо. Але чоловік підійшов до ситуації з розумом: викупив 2 тони цибулі, орендував вантажівку, та отримав дозвіл на перевезення продуктів харчування, адже тільки так в Індії можна було пересуватися в інший штат. Зробивши все вище зазначене, громадянин Індії пройшов через кордон та доїхав до місця призначення. «Це могла бути чудова ідея для романтичної комедії, чи трилеру» - творчо розмірковувала Анна Паленчук.
Крім того, під час заходу, присутні проаналізували не-сценарні моменти. Анна наголосила на фундаменті роботи: завжди повинен бути посил та важливий сенс, герой, якого глядач повинен ототожнювати з собою. Повинен бути конфлікт та ризики, адже так можна підняти інтерес до фільму.
Увагу звернули й на тему майбутнього в сценаріїв. Проаналізувавши разом із залом популярнісь жанрів і джерел перегляду, аудиторія дійшла до висновку, що зараз в Україні перевершує жанр комедія – близько 40 відсотків загального перегляду. Щодо джерел перегляду, то сама Анна Паленчук дотримується думки про ще більшу популяризацію стрімінгових сервісів, таких як Netflix, Amazon Prime, HBO Max тощо.
Наприкінці заходу було чимало цікавих запитань, які показали зацікавленість аудиторії. На питання «З якого жанру починати писати сценарії?» Анна дала відповідь із власного досвіду, що найкраще починати з того, фільми якого жанру самі дивитесь, або романтичні, оскільки на її думку це найрозповсюдженіший й найпростіший жанр. На питання «Чи варто взагалі починати?» спікерка відповіла позитивно, зазначивши те, що це непоганий чи невдалий досвід, а навпаки – це дозволить мислити ширше та бачити більше.
Наостанок одна студентка поставила досить складне питання «Що робити, якщо є чудова ідея, вже пишеться сценарій, але потім виявляється, що це вже було?». «Якщо ідея повторюється, то привнесіть в неї щось нове, щось своє. Недарма існує величезна кількість любовних романів чи ремейків на інші фільми. Так, спочатку потрібно аналізувати актуальність та унікальність ідеї, але всі ми розуміємо, що нічого нового немає, а тому творіть по-своєму й все у вас вийде» - закінчила Анна Паленчук.
Нагадаємо, що конференція тривала у виші впродовж двох днів. Її програма включала виступи талановитих і відомих фахівців галузі. Кожен охочий, дотримуючись усіх правил дотримання карантинних вимог, мав можливість завітати до актової зали навчального корпусу №2 та прослухати виступ того чи того спікера. Йдеться, скажімо, про Олену Дальську-Латошевіч (директорка з комунікацій медіахолдингу WePlay Esports. Тема виступу: Що потрібно знати піарнику для роботи в міжнародній компанії), Акіма Галімова (продюсер, автор документального циклу "Україна. Повернення своєї історії". Тема виступу: Як створити документальний фільм, що стане подією, Андрія Яніцького (директор центру вдосконалення економічної журналістики в Kyiv School of Economics, автор книги «Приватна історія. Злет і падіння найбільшого приватного банку України». Тема виступу: Навіщо журналістам писати книги). Крім того, це й Марк Лівін (жуpнaлicт, пиcьмeнник, видaвeць The Village Укpaїнa. Лaуpeaт пpeмiй «Смoлocкип» i «Кopoнaцiя cлoвa». Тема виступу: Сторітелінг в медіа), Катерина Венжик (директорка з нативних проектів Liga.net Тема виступу: Чому журналістика – не блогінг, а блогінг – не журналістика. Що первинно – факт чи інтерес аудиторії), Володимир Дегтярьов (СЕО Newsfront PR Agency, автор курсу Персональний бренд. Тема виступ: Бренд випускника для кар`єри), Оксана Кононова (Виконавча директорка сервісу моніторингу ЗМІ LOOQME. Тема виступу: BigData, AI, ML: Майбутнє медіа та як в ньому знайти себе). Зауважимо, що модераторкою конференції є Анна Самойленко (директорка з комунікацій мережі АЗС KLO, випускниця журфаку), а організатором – викладач журфаку Юрій Костюк.
За подією також можна слідкувати й на її Фейсбук-сторінці:
https://www.facebook.com/events/331042074771579/
Микита Колганов