Для студентів-журналістів ЗНУ провели тренінг з використання IT-технологій у роботі з аналізом даних

Сьомого жовтня на факультеті журналістики ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) в рамках освітньої конференції «Зефір. Практики комунікацій» для студентів факультету журналістики ЗНУ організували тренінг з аналізу даних та роботи з BigData, AI , ML.
Під час заходу виконавча директорка сервісу моніторингу ЗМІ LOOQME Оксана Кононова провела тренінг із теми «BigData, AI, ML: Майбутнє медіа та як в ньому знайти себе». Зокрема, вона поділилася своїм досвідом та найкращими напрацюваннями в IT- галузі. Її практичний досвід досить різноманітний: 15 років у комунікаціях, 6 років підприємництва, 12 років управління проєктами і командами, 4 роки в IT.
Під час тренінгу були розглянуті ефективні способи та платформи для моніторингу та аналізу згадувань про певний бренд чи компанію, особливості збору інформації з різних джерел, аналізу і обробки даних, інсайтів. Учасники зустрічі мали змогу дізнатись, що таке Big Data, Personal Data, AL, ML та як ці інструменти допомагають працювати з даними, які канали комунікації є ефективні, як реагує цільова аудиторія на інформацію, як згадування про бренд чи компанію впливає на репутацію, як здійснюється ретроспективний аналіз даних, як працюють інструменти для обробки даних Deep Learning, Machine Learning, Artificial Intelligence. На думку спікерки, саме молоде покоління може зробити ривок у нових технологіях, створити правила доступу до даних та визначити, які будуть відносини у світі технологій у майбутньому. При цьому, вона наголосила на важливості оволодіння журналістами знаннями і навичками візуалізації та обробки даних, аналітики, статистичного аналізу, загальної психології, англійської мови, основ економіки і політики, роботи з джерелами даних, критичного мислення, інтерпретації даних, перевірки гіпотез, описування задач та формулювання запитань, об’єднання різних джерел даних тощо.
Не оминули увагою під час зустрічі також питання, як користуватись методом кореляції даних, причинно-наслідкових зв’язків, контент-аналізу, як знайти мікротренди та інсайти для ефективної комунікації, як тестувати гіпотези за допомогою даних, що таке анонімізація даних. Оксана Кононова наголосила на важливості відповідальності журналістів за формування сенсів і правильності їх донесення суспільству для формування громадської думки. Також вона розповіла про особливості використання IT у медіа, а саме: у Data-журналістиці, у розслідуваннях, у рекламі, у політичних кампаніях та для генерації контенту. Крім того, учасники зустрічі мали змогу дізнатись про напрямки лінгвістики в IT: голосове управління, переклад, автоматизовані тексти, розпізнавання тональності та емоцій, визначення трендів та об’єктів, визначення зв’язків між об’єктами, brain-to-machine communication (система, створена для обміну інформацією між мозком та електронним пристроєм) та інше.
Зустріч проходила у форматі живого спілкування, тож кожен охочий мав можливість поставити питання. Так, учасників заходу цікавили особливості роботи фрілансером, роботи у розслідувальній журналістиці та data-журналістиці, готовності держави до масштабної діджиталізації, електронного документообігу та інші. Оксана Кононова із задоволенням відповіла на питання багатьох зацікавлених учасників тренінгу та поділилася професійними секретами щодо реалізації себе у цій галузі.
Олена Переверзєва