
На філологічному факультеті ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) на підсумковій конференції, організованій на платформі для відеоконференцій Zoom, керівники практики Ірина Бакаленко, Валентина Ніколаєнко й Олеся Слижук та студенти 4 курсу обговорили важливі питання пошуку взаємодії із сучасними школярами, впровадження новітніх технологій навчання та формування іміджу вчителя-словесника.
Студенти освітньої програми «Філологія (українська мова та література)» поділились враженнями про перший досвід апробації себе в одній із філологічних професій – у ролі вчителя-словесника. Більшість із них переконалися у важливості вчительського фаху, відчули всю складність і водночас неповторність співпраці зі школярами на уроках та у позакласній діяльності.
Своїм захопленням від спілкування з п’ятикласниками Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 88 поділилася Ганна Овсяницька: «Ще раз підтвердилася теза про те, що в малому яблучному зерні ховається сад. Якби ж у кожній школі, у кожному класі були такі діти, як у цьому 5-«А»! І наша країна була б квітучою. Діти прекрасно читають, уміють співпрацювати на уроці, поважають і цінують своїх учителів». Маргарита Черноусова наприкінці практики в Запорізькій гімназії № 2 імені Лесі Українки помітила, що «стала краще розуміти можливості подання нового матеріалу й способи перевірки знань учнів з теми у формі гри так, щоб уроки української мови та літератури проходили цікаво й водночас ефективно».
Студентки освітньої програми «Середня освіта (українська мова і література)» вже мають досвід педагогічних спостережень, які проводили під час навчальної практики на 3 курсі, тому їхні розповіді про перші кроки на шляху до вчительської майстерності відзначаються обґрунтованістю висновків та суджень. Олександра Пилипенко відгукується про уроки української мови й літератури у 6-Б класі Запорізького колегіуму «Елінт» як про справжню школу випробування професійної майстерності й приходить до висновку, що вчительська професія їй до душі, тому й планує працювати за фахом після отримання диплома про вищу освіту. Студентки Анастасія Середа та Анна Солянік поділилися досвідом проведення онлайн-уроків, бо класи, з якими вони працювали на базі Запорізького ліцею № 105, вимушені були перейти на дистанційне навчання через епідемію COVID-19.
«Родзинкою» підсумкової конференції для студентів освітньої програми «Російська мова і література. Друга мова» став формат проведення заходу. «Сповідь» молодого вчителя-словесника дозволила студентам не тільки презентувати свій перший досвід у ролі вчителя, свої досягнення, осмислити труднощі, над подоланням яких ще треба працювати, але й поділитись своїми враженнями про педагогічну практику, спостереження за навчальним процесом у школі, проведення уроків російської мови та зарубіжної літератури з використанням як традиційних, так й інноваційних технологій, спілкування зі школярами, перші кроки на шляху до професійної майстерності.
Своїми враженнями про педагогічну практику поділилась Альона Кужільна: «Під час практики я познайомилась з керівництвом та вчителями-предметниками школи, з особливостями організації освітньої діяльності в умовах карантину. Тепер набагато впевненіше почуваюсь перед дитячим колективом, розробила для себе певну послідовність дій у різних ситуаціях. Вдячна шкільному вчителю Світлані Борисівні за те, що протягом всієї педагогічної практики завжди допомагала порадами й навчала працювати з дітьми, вдячна моєму 5 класу за те, що підтримували мої активності на уроках і додавали впевненості в собі. Окремо хочеться відзначити формат підсумкової конференції – «сповідь» молодого вчителя. Приємну і теплу атмосферу створила свічечка, яка супроводжувала наші «сповіді» – наші враження про перший досвід викладання. Було дуже цікаво послухати, як у кого пройшла практика, поділитися досвідом і відзначити щось для себе».