
Презентації, інтерактивні лекції та завдання, вікторини – упродовж місяця, з листопада цього року студенти Економіко-правничого фахового коледжу ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) навчаються дистанційно. Це вже не новий, але все ще, на думку студентів недостатньо досконалий формат освітнього процесу. Ми дізналися враження студентів коледжу від онлайн-навчання, які переваги та недоліки вони вбачають.
Усі заняття викладачі «Економіко-правничого фахового коледжу ЗНУ» проводять за розкладом, дистанційно, на платформі організації конференц-зв’язку «Zoom». Нині невідомо, коли саме студенти знову навчатимуться очно, в аудиторіях, коли нарешті зможуть зустрітися та обговорити питання, що їх турбують, розповісти один одному про успіхи та невдачі. Розповсюдження короновірусної інфекції COVID-19 диктує свої умови.
За період дистанційного навчання, студенти вже сформували певні думки щодо онлайн -пар і розділилися на два табори:
- Студенти, яким подобається навчання і вони не проти отримувати знання у такому форматі;
- Студенти, які дуже хочуть навчатися у коледжі, в аудиторіях та чекають на покращення ситуації з поширенням корона вірусної інфекції.
На думку студентів, дистанційне навчання має переваги та недоліки. Які саме?
Студентка другого курсу, групи К73-19 (спеціальність «Менеджмент») зазначає: «Серед переваг дистанційного навчання – економія часу, адже не треба збиратися, фарбуватися, економлю й час на дорогу до коледжу. І це дуже зручно. Недолік – немає живого спілкування з викладачами, набагато важче здавати свої борги. Можна також додати до мінусів технічні проблеми, тобто неможливість вийти на пару, відправити завдання просто через відсутність Інтернету. Також мені дуже не подобається працювати з електронними поштами. Плутаюся в адресах, які викладачі надають та іноді немає можливості надіслати завдання».
І це дійсно так. Дистанційне навчання не завжди привід засмучуватися, віддавати перевагу такому формату можна хоча б завдяки економії часу.
Подобається онлайн-навчання і студентці групи К61-19 (спеціальність «Журналістика») Магариті Квашиній: «Мені безумовно подобається дистанційне навчання, бо я не мушу виходити із зону комфорту, сиджу перед камерою в затишній мені обстановці! Не витрачаю гроші на проїзд, не виходжу в морозну погоду та не одягаю купу речей! Не можу сказати, що немає мінусів, часом є проблеми з інтернетом та підключенням, але інформації при цьому не менше, ніж у стінах коледжу».
Улюблена кімната, ковдра та котик на дивані… Неперевершена домашня атмосфера може досить позитивно впливати на навчання, чи не так? Хоча для когось такий настрій може забезпечити зворотній вплив.
«Дистанційка у «Zoom» для мене, у першу чергу, – це атмосфера. Сутінки в кімнаті, освітлювані настільною лампою, сонні обличчя студентів та голос викладача, що лунає з динаміка – все це створює для мене неповторний затишний стан. Завдання збалансовані та розподілені на вже знайомих платформах, проте навчання є зручним тоді, коли студент готовий приділяти йому більшу частину свого дня. Якщо в студента активна позанавчальна діяльність, це складно поєднувати», – вважає студентка першого курсу, групи К61-20 (спеціальність «Журналістика») Аліна Воробко.
До речі, поєднувати свої хобі та навчання під час онлайн-навчання зручніше, хоча багатьом студентам це заважає повністю віддаватися вивченню предметів та підготовці до пар. Дистанційний формат освітнього процесу, ніби випробування, відкриває нам нові можливості або додає нових завдань. Воно показує, наскільки ми пристосовані до змін, і це загартовує.
«Дистанційне навчання – досить практичний, але меланхолійний процес. Із переваг: більше часу на дозвілля, менший ризик захворіти. Із недоліків: через відсутність електропостачання в домі ти можеш пропустити важливу пару (а може, й залік), заважають сторонні звуки від співмешканців, і, звісно, головний недолік – відсутність можливості побачити друзів, викладачів у реальному (не онлайн) просторі. Сказати, що мені подобається такий формат – не можу. Залишається лише чекати на поліпшення епідеміологічної ситуації», – розповідає студентка третього курсу, групи К 61-18 Поліна Мороз (спеціальність «Журналістика»).
Дійсно, сумно те, що бачитися з друзями стало важко, тепер одногрупників зустрічаємо лише на екрані комп’ютера. Не має можливості нормально контактувати з викладачами, що залишає свої відбитки на навчанні.
Часи пандемії – важкі. Хоч ми і змушені навчатися дистанційно, хоч це і часом не так просто, як здавалося, але не треба падати духом! Попереду багато нових відкриттів, захоплень та вражень, треба пережити цей етап. Здоров’я та успіхів у здобутті освіти!
Аліна Дяченко,
група К 61-19