Представники філологічного факультету та факультету журналістики ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) продовжують реалізовувати свій грантовий проєкт «Медіаграмотність: застосовувати не можна відмовитись» (координатор – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української літератури Ірина Бакаленко). Заходи відбуваються в рамках міжнародної програми проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», що виконується Радою міжнародних досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти та науки і Академією Української Преси.
Два насичені та плідні онлайн-тренінги на тему «Інфомедійна грамотність вчителя-предметника як важливий складник його професіоналізму» провели викладачі факультету журналістики Віктор Костюк та Олена Усманова для вчителів загальноосвітніх шкіл Широківської та Біленьківської територіальних об’єднаних громад.
Робота спікерів була побудована на розгляді теоретичних питань, а саме: роль інформації в соціумі, поняття медіа, шляхи успішного формування медіаграмотності в педагогічному колі, стандарти журналістики. Усе це тренери вміло підкріплювали практичними вправами та завданнями, які допомагали вирізняти порушення професійних стандартів інформаційної журналістики, наочно доводили вплив редакційної політики медіа на контент, який отримує аудиторія. Це дозволило освітянам зрозуміти, як працюють сьогоднішні ЗМІ, роль власників, їх вплив на журналістські стандарти та важливість формування захисту від «інформаційної зливи».
У сьогоднішньому потоці інформації дуже легко можна потонути серед неперевірених фактів, фейків, маніпуляцій, дезінформації та пропаганди, а тому вчителі-предметники під керівництвом досвідчених тренерів вчились дбати про власну інформаційну гігієну, вміння критично мислити та протистояти шкідливим впливам, які зустрічаються в медіапросторі.
Тренери акцентували увагу на онлайн-інструментах, які варто застосовувати під час перевірки тексту, фото чи відео, та на практиці продемонстрували, як правильно використовувати їх під час перевірки інформації на правдивість.
Не оминули увагою й соціальні мережі, які здатні призводити при зловживанні та безвідповідальному їх використанні до ризиків та небезпек. Усі вправи були спрямовані на критичний аналіз матеріалів у соцмережах й надали можливість практично закріпити теоретичні знання та розвинули навички «дезінфекції» інформації.
Мінімум теорії та максимум практики – ось головні принципи роботи онлайн-школи з медіаграмотності для вчителів-предметників, а тому й час тренінгів пролетів непомітно.
Активності за грантовою програмою продовжуються. Більше про реалізацію проєкту можна дізнатися в соцмережах за хештегами:
#Вивчайтарозрізняй #МиМедіаграмотні #Медіаграмотністьзастосовуватинеможнавідмовитись