Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка історичного факультету, «Вчитель року» та голова методичного об’єднання вчителів історії Наталя Ястребова

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка історичного факультету, «Вчитель року» та голова методичного об’єднання вчителів історії Наталя Ястребова

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка історичного факультету, «Вчитель року» та голова методичного об’єднання вчителів історії Наталя Ястребова
15.02.2021 16:52 Все Головні новини Факультети Історичний Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Історії успіхів випускників ЗНУ ZNU Zaporizhzhia National University історичний факультет відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування пресслужба проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University), за ініціативи відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування, триває втілення проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». До його реалізації активно долучаються й представники різних факультетів вишу. Черговий матеріал цієї рубрики присвячений розповіді про досвід професійного становлення й успіху випускниці історичного факультету Наталії Ястребової, яка отримала почесне звання «Вчитель року» . Вона із задоволенням погодилась відповісти на запитання та поділилася своєю історією успіху, здобутками і успіхами.

У 2008 році пані Наталія закінчила навчання на історичному факультеті Запорізького національного університету. А за кілька років відповідальної і творчої роботи в школі вона отримала звання «Вчитель року». На сьогодні вона працює в Запорізькій школі № 77 та має першу вчительську категорію. А її учні – учасники, фіналісти та переможці таких конкурсів, як «Ман-Юніор», «Погляд крізь століття», «Моя Батьківщина – Україна», «Сила, мужність, честь», «Відкрий для себе Хортицю» та ін.

Безумовно, такі результати освітянської діяльності вражають. Але за ними стоїть невпинна робота над собою та самовдосконалення професійних навичок. Серед іншого, Наталія Олександрівна проходила курси «Intel», «American English Center», курси вчителів етики, історії та художньої культури та інші. Окрім цього вона брала участь у семінарах та конференціях, присвячених інноваційним технологіям, проблемам розвитку сучасної науки, солідарності, дискримінації та ксенофобії в українському суспільстві тощо.

На думку Наталії Ястребової, школа дуже сильно впливає на сучасного школяра. І важливо використовувати її як інструмент розвитку патріотизму серед дітей. Серед іншого Наталія Олександрівна наголошує на тому, що в останні роки наша Батьківщина змінилася, зокрема на сьогодні критично переглядається її минуле. «Але в нас не буде іншої Батьківщини та іншої історії. Історію судити не можна, її треба вивчати, щоб у досвіді наших предків знаходити мудрість, не повторюючи їхніх помилок, – зазначає вона. І додає:– Сьогодні, в ставленні людей до Батьківщини, її історії визначилися два полюси: на одному – патріотичне почуття, що веде до активної та дієвої позиції, на іншому – відмова від своєї Вітчизни. Між ними велика кількість перехідних варіантів. У цій зоні вагань і знаходиться більша частина учнів, тобто вони стоять перед проблемою вибору. Проблема ускладнюється тим, що досвіду дитини недостатньо для того, щоб самостійно розібратися у сформованій ситуації, зробити вибір. Для того, щоб вона була готовою до цього, необхідний соціальний досвід, який набувається в активній, соціально значущій діяльності».

Одним зі шляхів розв’язання даної проблеми для Наталії Ястребової є краєзнавча діяльність, що дозволяє ефективно здійснювати процес соціального становлення особистості учня. На свої уроках історії вона дуже часто вдається до цієї форми роботи з учнями.

Ми звернулися до шановної випускниці історичного факультету ЗНУ з проханням надати відповідь на кілька запитань щодо її студентських років й освітянської діяльності.

-  Пані Наталіє, розкажіть, будь ласка, чому свого часу Ви обрали для здобуття вищої освіти саме ЗНУ?

- Я обрала Запорізький національний університет тому, що я багато читала про нього. Крім того, мій хрещений батько в ньому навчався, і в нього залишилось багато гарних спогадів про цей виш. Тому вирішила зупинитися на ньому.

- Які спогади щодо студентських років є для Вас найціннішими?

- Це – наші студентські практики: археологічні, етнографічні та музейно-архівна. І звичайно, друзі, які залишилися на все життя.

- Яких викладачів Ви найчастіше згадуєте зараз, чи спілкуєтесь із ними після завершення навчання?

- Безперечно, я спілкуюсь з викладачами, оскільки зараз моя професійна діяльність пов’язана з навчанням, і коли виникають питання, я можу до них звернутися. Також ми зустрічаємось, коли проходять конференції та на фахових конкурсах. Із деякими викладачами спілкуємося через соціальні мережі.

- Чи зустрічаєтеся з колишніми одногрупниками, чи цікаво було дізнатися, чим саме вони займаються сьогодні?  

- Так, зустрічаємося, але не з усіма. І можу сказати, що деякі з моїх одногрупників практично стали частинкою моєї сім’ї.

- Чи змінили Ви б щось у своєму житті, якби була змога повернутися в студентські часи?

- Ні, я абсолютно задоволена тим, що я зробила свого часу, коли я обирала факультет. Мені подобається й мій фах, і моя професія, тому я б нічого не змінювала.

- Чим саме Ви займаєтесь на сьогодні? У якій галузі працюєте? Чому саме обрали цю професію?

- Я зараз працюю в галузі освіти, в школах Шевченківського району вчителем історії, правознавства та громадянської освіти, а також я – керівник районного методичного об’єднання вчителів історії.

- Що Вас надихає в роботі, та якими здобутками Ви пишаєтесь на сьогодні?

- Пишаюся своїми учнями, які досягли гарних результатів, своїми випускниками, які приходять до мене та дякують за всі знання, які вони отримали на наших уроках. Та надихає мене те, що я бачу в своїх учнях, те, що їм подобаються мої уроки, коли бачу зацікавленість в їхніх очах. Це – класні відчуття.

- Що Ви можете порадити студентам і випускникам ЗНУ?

- Найперше, радіти тому, що вони обрали свій факультет. Раджу брати їм максимум тих знань, які дають викладачі. Не мати сумніву в собі, ставити перед собою мету та йти до неї, а також досягати гарних результатів.

Що ж до абітурієнтів, то перед сучасним школярем постійно постає проблема вибору подальшого шляху розвитку після школи, проблема вибору професії. І, на жаль, дуже часто школярі в цьому питанні роблять помилки. Задля того, щоб допомогти своїм учням із вибором професії, я регулярно проводжу класні години з профорієнтації.

Під час цих заходів у формі гри намагаються донести те, що у світі існує багато тисяч професій і обирати свій подальший шлях треба серцем. На одному з уроків я звернулася до учнів із такими словами: «Що ж таке щастя?» пролунала така відповідь: «Щастя – це коли вранці з радістю йдеш на роботу, а ввечері з радістю повертаєшся додому» Значить, однією зі складових щастя є правильний вибір своєї професії. Ця проблема рано чи пізно постає перед будь-якою людиною».

- Ще одним із магістральних напрямків Вашої діяльності є виховання екологічної свідомості у школярів. Чим зумовлений такий вибір?

- 2020 рік став роком екологічних лих. Постійні пожежі в лісах, зміна клімату, танення льодовиків — це все результат нашої діяльності. І кожен із нас має протистояти екологічним змінам на нашій планеті. Тож я роблю постійний внесок у боротьбу за екологічне становище нашої планети, формуючи екологічну компетентність учнів на моїх уроках.

У 21 столітті проблема взаємодії суспільства та природи набуває важливого значення. Людство почало усвідомлювати, що посилення впливу на довкілля може стати безконтрольним і загрожуватиме існуванню всієї цивілізації. Важливе значення в подоланні екологічної кризи належить середній освіті, що покликана формувати екологічну культуру, фундаментальні екологічні знання, екологічне мислення і свідомість, що ґрунтуються на бережливому ставленні до природи, як унікального ресурсу. Виходячи з цього, основна мета екологізації науки – навчити школяра поводитися в природному середовищі, сформувати основні напрямки стратегії поведінки людини в довкіллі, які б дозволили їй гармонійно співіснувати з природою.

- Якщо ми заговорили про особливості освітнього процесу в сучасній школи, то чи не могли б Ви сформувати кілька секретів успіху школярів у навчанні? Ці поради були б корисними й для абітурієнтів, і для студентів, які обрали педагогічні спеціальності й у майбутньому планують працювати в школах.

- Зі свого досвіду можу сформувати такі кілька секретів успіху учнів:

1. Згадай зміст матеріалу;

2. Продумай або запиши план відповіді;

3. Виділи найголовніше в темі, при відповіді сконцентрувати на цьому увагу;

4. Кожне положення обов’язково доводь, приводь приклади, але коротко та ясно;

5. Обов’язково роби узагальнення й висновки зі сказаного;

6. За необхідності користуйся таблицями, схемами, посібниками та моделями;

7. Якщо твоя відповідь потребує доведення експериментом, підготуй заздалегідь усе необхідне.

Але, треба пам’ятати, що дитина це дзеркало батьків, й успіх дитини як у навчанні, так і в житті загалом залежить від виховної роботи батьків.

Тож варто звертатися не лише до школярів, але й до їхніх батьків. Ось 10 порад родинам щодо вихованні дітей:

1.Стимулюйте інтелект дитини;

2. Сформуйте самоповагу;

3. Навчіть дитину спілкуватися.

4. Пильнуйте, щоби дитина не стала залежною від комп’ютера чи телевізора;

5. Виховуйте відповідальність і порядність:

6. Навчіть дитину шанувати сім’ю;

7. У кожної дитини має бути гарний друг;

8. Будьте вимогливими;

9. Привчайте дитину до праці;

10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі.

 

Анастасія Кленова,

Олександр Лоза

 

Схожі новини