Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка біологічного факультету, успішна науковиця Марина Корнет

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка біологічного факультету, успішна науковиця Марина Корнет

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка біологічного факультету, успішна науковиця Марина Корнет
11.03.2021 15:34 Все Головні новини Факультети Біологічний Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Історії успіхів випускників ЗНУ ZNU Zaporizhzhia National University біологічний факультет відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування пресслужба ЗНУ проєкт Історії успіхів випускників ЗНУ

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває втілення в життя проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». І черговий його матеріал присвячений розповіді про досвід професійного становлення й успіху випускниці ЗНУ Марини Корнет, яка у 2006 році закінчила біологічний факультет за спеціальністю "Біологія" спеціалізації "Біохімія та імунологія", аналогом якої на цей час є освітня програма "Фізіологія, імунорлогія та біохімія". А на сьогодні вона – успішна науковиця. В інтерв’ю вона поділилась своїм розумінням професії, життєвим досвідом і дала корисні поради.

- Пані Марино, розкажіть, будь ласка, про себе і свій професійний досвід: у якій галузі Ви сьогодні працюєте, чим займаєтесь?

- На сьогодні я – кандидатка біологічних наук (спеціалізація «Біоорганічна хімія»), доцентка кафедри хімії біологічного факультету ЗНУ. А також – завідувачка навчально-науково-дослідної лабораторії біотехнології фізіологічно активних речовин, експерт секції №10 конкурсу молодих вчених МОН України, експертка з акредитації освітніх програм при Національному Агентстві із забезпечення якості вищої освіти. Крім того, я – керівниця трирічного проєкту «Раціональний дизайн S,N-модифікованих амінотіолів як потенційних протирадіаційних засобів» (№ 0119U000226, бюджет біля 1,5 млн грн), який реалізується за рахунок держбюджету. Завдяки тому, що я маю біологічну освіту, а кандидатську роботу захистила за ідеальною для мене спеціальністю «Біоорганічна хімія», я маю деякі переваги, що дозволяють розробляти підходи для мультидисциплінарних досліджень.

- Чому Ви обрали для навчання саме цей факультет?

- На початку одинадцятого класу, а це був початок 2000-х років, переді мною стояв вибір – обрати спеціальність, яка, на мою думку, на той момент, могла принести мені більший прибуток, або обрати спеціальність, яка мені більше була до душі. Я добре пам’ятаю той момент, коли я написала заяву й оплатила підготовчі курси в ЗДІА (зараз – інженерний навчально-науковий інститут ЗНУ), які готували до вступу на спеціальність «Економічна кібернетика». Але після безсонної ночі і гнітючого відчуття в середині себе я зрозуміла, що не зможу себе реалізувати там цілком. Вдячна, що на той момент мої батьки мене підтримали й не стали відмовляти, тому на ранок ми забрали документи й відразу подали їх на підготовчі курси на біологічний факультет, на спеціальність «Біологія», яка поєднувала обидва мої уподобання – біологію та на гарному рівні хімію. Викладачі, які вели підготовчі курси (Войтович О.М., Ткачук О.В.), а також високий рівень проведення занять тільки посилили мою впевненість у своєму виборі. Ми, коли приходили на курси, мали таке відчуття, що знаходимося вдома і прийшли в сім’ю, до цього часу ми підтримуємо стосунки навіть із тими людьми, хто не поступив на біологічний факультет.

Насправді, в мене був ще третій шлях. На той момент я мала хобі – робила різні речі для прикрашання інтер’єру з природніх матеріалів, які мої друзі привозили з походів із різних куточків України. Я навіть мала запрошення поїхати на навчання в Москву за спеціальністю «Дизайнер», але це так і залишилося хобі. На той час ми отримували інформацію через друковані видання, інтернет не був таким поширеним, але сьогодні аналізуючи всі ці роки, я розумію, що я зробила абсолютно правильний вибір, і якщо б була машина часу, яка мене би повернула на 20 років назад, я би його повторила. Закінчила я факультет у 2006 році за спеціальністю «Біологія», спеціалізацією «Біохімія», а за досягнення у навчанні я також отримувала стипендію мера.

- Що Вам запам’яталось найбільше під час навчання на біологічному факультеті ЗНУ?

- У нас були неймовірні викладачі, кожен – унікальний, із власним життєвим досвідом, і ми отримували не суху теорію, а багато прикладів із практики. Незабутнім був час проведений спільно на практиці на острові Хортиця. Це дозволило нам дуже згуртуватися студентським колективом. На останніх курсах ми нашою групою біохіміків спільно готувалися до іспитів, нас було 8 осіб, і ми підтягували один одного. Перед державним іспитом ми навіть жили всі разом в однокімнатній квартирі, і як результат – усі отримали відмінно. Як я вже казала, на той момент не був поширений інтернет, ми готувалися за книгами з бібліотеки, універсального підручника не було. Навіть була така весела історія, коли викладачка ділилася з колегою своїм передбаченням, хто як складе іспит, виходячи з того, у кого яка книга, але вона не могла передбачити, що ми об’єднаємося. Ми і зараз підтримуємо один одного й намагаємося не втрачати зв’язку.

- Якими були Ваші перші кроки після завершення університету?

- Так трапилося, що в магістратурі я навчалася за спеціальністю «Біологія», писала магістерську під керівництвом викладача кафедри хімії, а працювала лаборантом на кафедрі загальної та прикладної екології, тому в мене був широкий вибір. Коли я готувала магістерську роботу, у мене, як і в кандидатській, була комплексна задача з області біоорганічної хімії, де потрібно було отримати певну низку унікальних сполук, перевірити їхній токсикологічний вплив на різних рівнях (керівник – Бражко О.А.). Одним із таких завдань було визначити ЛД50 на лабораторних тваринах, але спочатку я не впоралася із задачею підтримки на достатньому рівні їхньої популяції. Потім мені це вдалося вирішити трохи нестандартним шляхом: самій домовитися з розплідником у Києві, доїхати туди, і привезти їх із татом на вантажній машині. Він якраз там транзитом проїжджав. Я пам’ятаю шалену підтримку від його колег-далекобійників – усі турбувалися про тварин. Керівник магістерської про це дізнався, вже коли об’єкти були на місті. Я думаю, що моя наполегливість у вирішенні певних питань, пошуку різних шляхів для їхнього вирішення зарекомендувала мене. Наприкінці магістратури я отримала пропозицію вступити до аспірантури. Від цієї пропозиції я не могла відмовитися, бо бачила, який високий рівень наукових досліджень був у лабораторії біотехнології фізіологічно активних речовин (керівник – професор Бражко О.А.), як там кипіла робота і які унікальні розробки там були.

- Поділіться, будь ласка, власними професійними секретами: як стати успішним у своїй професії?

- На мою думку, перш за все, треба виходити за межі кафедри, спілкуватися з людьми, брати участь у різних заходах – конференціях, воркшопах, засіданнях круглих столів та інших заходах. Так можна реалізувати відразу кілька завдань: представити свої досягнення, почути експертну оцінку, побачити чим займаються колеги, а найцінніше – налагодити комунікацію з представниками  своєї професії.

- Чи є досягнення, якими Ви можете пишатись?

- Багато досягнень, які виконуються колективом. І тут не завжди можна сказати, що ось це є конкретно моєю заслугою. Це – й успішні акредитації спеціальності «Хімія», і спільні наукові дослідження, і гарні публікації. На сьогодні, мабуть, можу відзначити проєкт, реалізацією якого я опікуюся як керівниця. Його метою є розробка радіопротекторів – сполук, які можуть рятувати життя при смертельних дозах радіації. У цій галузі ми маємо гарні результати. Для реалізації цього проєкту мені вдалося об’єднати декілька профільних установ: науково-експериментальний підрозділ лабораторії протирадіаційних засобів і клітинних технологій ДУ «Інститут медичної радіології імені С.П. Григор'єва Національної академії медичних наук України» та відділ органічної та біоорганічної хімії ДНУ НТК «Інститут монокристалів» НАН України (м. Харків). Також цей проєкт дає можливість поліпшити матеріальну базу лабораторії, дає фінансування для публікаційної активності та для відряджень.

- Чому Ви вирішили пов’язати своє життя саме з цим фахом?

- Я пам’ятаю, як колись у дитинстві, років у 6, я побачила передачу, де вчені ділилися якимось винаходом. І тоді я подумала, які круті люди ці вчені. Пізніше, вже в школі, моїм захопленням був туризм, я часто була на станції ОСЮтур (Обласна станція юних туристів), брала участь у МАН, у різних екологічних заходах. Моїми улюбленими предметами були біологія та хімія. Але не завжди все було рівно. Був момент, коли я могла не продовжити цей шлях. Я навчалася в гімназії, і в якийсь момент, наприкінці 9 класу в мене не складалося з англійською та математикою, але, дякуючи моєму класному керівнику Штапурі Н.П., я продовжила навчання у хіміко-біологічному класі. Навряд чи я досягла б успіху, якби звернула з цього шляху і пішла на економічну кібернетику. Якщо ти займаєшся тим, що тобі до душі, ти обов’язково будеш успішним!

- Які знання і досвід стали для Вас найціннішими?

- Мабуть, не так самі знання, як вміння навчатися, бо вчуся я зараз безперервно. Хоча отримані базові знання, а особливо – практичні навички, вміння працювати руками, різні ситуаційні задачі також багато дали. Вони додали впевненості в собі, впевненості у тому, що ти можеш багато чого досягти за наявності бажання.

- Що Вас мотивує в роботі?

- Інколи цікавість, яка підштовхує дізнатись: а чого я ще можу досягти? Але частіше це – можливість розвитку, наукові дослідження, що дають можливість спілкуватися з неймовірними людьми. Також це – почуття новизни, коли ти їдеш у інше місце, наші неймовірні студенти, які тебе мотивують. Завдяки тому, що я маю можливість подивитися, як працюють інші колеги, як функціонують деякі речі, я бачу, що ми можемо зробити краще, бо хочеться,щоб природничі спеціальностій у нас розвивалися, а не тільки в Києві. Загальна атмосфера в колективі може також дуже мотивувати, або мати протилежний ефект. Також велике значення для мене має сім’я, яка мене підтримує.

- Які риси вдачі, на Вашу думку, повинен мати успішний науковець?

-Цілеспрямованість, стресостійкість, порядність, ерудованість, впертість, ініціативність і комунікабельність.

- Що Ви можете порадити студентам і випускникам ЗНУ для успішної самореалізації?

- Бути зацікавленими у своїй роботі, займатися саморозвитком, бути наполегливим, вчити англійську, не боятися брати на себе відповідальність. 

 

 

 

Схожі новини