Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Викладачі філологічного факультету взяли участь у (не)конференції «city ZP» «Школа 21/22: освіта очна, дистанційна, інклюзивна»

Викладачі філологічного факультету взяли участь у (не)конференції «city ZP» «Школа 21/22: освіта очна, дистанційна, інклюзивна»

Викладачі філологічного факультету взяли участь у (не)конференції «city ZP» «Школа 21/22: освіта очна, дистанційна, інклюзивна»
07.09.2021 10:42 Все Головні новини Факультети Філологічний ZNU Zaporizhzhia National University філологічний факультет співпраця зі школами підвищення кваліфікації викладачів

Викладачі філологічного факультету ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) Ірина Бакаленко й Олеся Слижук взяли участь у цікавій (не)конференції для освітянської спільноти м. Запоріжжя та регіону у форматі «EdCamp Ukraine».

(Не)конференція «Школа 21/22: освіта очна, дистанційна, інклюзивна», визначна офлайн-подія в творенні нової сучасної освіти міста Запоріжжя та регіону, об’єднала освітян, які прагнуть не тільки навчити, а й навчатися, адже сучасне діджиталізоване суспільство вимагає «навчання протягом життя» не тільки від педагогічних працівників, але й від усіх громадян країни.

На заході працювали: Артем Дудка, учитель початкової школи та інформатики ЗЗСО № 75 м. Запоріжжя, координатор в Запорізькому регіоні в «Inclusive space Ukrainian community,» як координатор, Тетяна Коваленко, керівник Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Запоріжжя, Анастасія Сомова та Олена Майборода, як співкоординатори, освітяни ЗЗСО № 75, консультанти Центру професійного розвитку педагогічних працівників м. Запоріжжя та приймаюча сторона – Запорізька гімназія № 71 за підтримки Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради створили неймовірний освітній простір. Це був простір активного навчання, підвищення кваліфікації, обміну думками, досвідом та кращими практиками із розвитку освіти Запоріжжя.

Якою має бути сучасна освіта; як сформувати у вчителів сучасну культуру викладання шкільних предметів; яким має бути сучасний електронний журнал; арт-терапія та казкотерапія в освітньому процесі; інфомедійна грамотність сучасного вчителя-предметника; «Культура добросусідства» у освітньому процесі; доброчинність та волонтерство: що варто знати дітям; як навчати у період карантину та в умовах дистанційного або змішаного навчання. А ще – як зробити урок цікавим; організація інклюзивного освітнього простору та недискримінація – невеликий перелік питань, що були в центрі уваги на (не)конференції педагогів закладів освіти «Школа 21/22: освіта очна, дистанційна, інклюзивна».

Доцентка кафедри української літератури Ірина Бакаленко, експертка майстерки «Медіаграмотність: застосовувати не можна відмовитись», презентувала вчителям-предметникам теоретичні знання з основ медіаграмотності, різноманітні інтерактивні вправи, платформи та онлайн-інструменти (переваги, недоліки, особливості використання), які можуть використовуватися вчителями в процесі формування інфомедійної грамотності як самих учителів, так і школярів на уроках вивчення шкільних предметів.

Учителі не тільки формували свою інфомедійну грамотність і критичне мислення, отримали інструктивні рекомендації та практичні поради щодо можливостей та особливостей використання запропонованих інтерактивних вправ, платформ та онлайн-інструментів. Вони також долучились до виконання практичних завдань: тренували свою уважність; взаємодіяли в командах, «знайомились» і відшліфовували свої вміння визначати факти й судження; шукали відповідь на питання: «хто така медіаграмотна людина?»; визначали рівні сприйняття інформації через інтерактивну вправу «сніжинка»; аналізували новини зі стрічки та з’ясовували поняття «інформаційна бульбашка» та алгоритми «виходу» з неї.

Вправа «Дівчинка біжить» не тільки дозволила розібратись з поняттям «стереотипи», але й стала невеличким енерджайзером заходу. Інтерактивний плакат «Сербські курочки» (IREX) став яскравим контентом для візуалізації різновидів маніпуляцій. Власний досвід переконав учасників майстерки: інфомедійна грамотність – важлива компетентність сучасної людини, а інтерактивні вправи, платформи та онлайн-інструменти, шляхи інтеграції інфомедійної грамотності дозволять зробити навчання більш різноманітним та інтерактиним і водночас полегшать роботу вчителів-предметників.

Не менш цікавою була й презентація спікеркою зустрічі Іриною Бакаленко ігор із медіаграмотності. Це була гра «Критикотики», розроблена експертами громадської спілки «Освіторія» разом із Видавництвом настільних ігор Feelindigo за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». А ще, гра «365° за шкалою медіаграмотності», розроблена командою Академії української преси в рамках проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», запровадженого Радою міжнародних наукових досліджень і обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси.

Доцентка кафедри української літератури Олеся Слижук, експертка майстерки «Літературна освіта в НУШ: формуємо компетентного читача» ознайомила вчителів-словесників із модельними навчальними програмами «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т. О., Качак Т. Б., Кизилова В. В., Пахаренко В. І., Дячок С. О., Овдійчук Л. М., Слижук О. А., Макаренко В. М., Тригуб І. А.)»; «Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної). 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Яценко Т. О., Тригуб І. А.). Учасники майстерки поглибили поняття про особливості викладання літератури в Новій українській школі, про контекстне вивчення художніх творів; тренувалися у створенні завдань на сприйняття й розуміння художнього тексту, прогнозування результатів навчання, проведенні формувального оцінювання, у доборі видів навчальної діяльності, орієнтованих на конкретні результати навчання.

Спікери особливої сесії «Яка вона освіта 21/22? Організація освітнього процесу в 2021/2022 навчальному році», панельної дискусії «Як якісно організувати освітній процес онлайн-офлайн, без шкоди для учасників освітнього процесу?», експертних панелей «Освітні новинки для освітян» та «Школа 21/22», учительських майстерок об'єднали однодумців. Вони презентували учасникам (не)конференції освітні новинки та надали методичні родзинки, що допоможуть у створенні якісного освітнього середовища для всіх учасників освітнього процесу; зарядили освітянську спільноту неймовірним позитивом напередодні нового навчального року.

 

Філологічний факультет

Схожі новини