Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Проєкт «Чому ЗНУ?»: інтерв’ю з деканом історичного факультету, професором Володимиром Мільчевим

Проєкт «Чому ЗНУ?»: інтерв’ю з деканом історичного факультету, професором Володимиром Мільчевим

Проєкт «Чому ЗНУ?»: інтерв’ю з деканом історичного факультету, професором Володимиром Мільчевим
21.06.2022 17:01 Все Головні новини Факультети Історичний Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування ZNU Zaporizhzhia National University історичний факультет відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування профорієнтаційний проєкт інтерв’ю з деканами

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває реалізація профорієнтаційного проєкту «Чому ЗНУ?». Це – добірка інтерв'ю з деканами факультетів вишу та директоркою інженерно навчально-наукового інституту імені Ю. Потебні. Сьогодні пропонуємо вашій увазі розповідь декана історичного факультету Володимира Мільчева про його життєвий шлях та переваги навчання в ЗНУ.

Дарина Куліченко: - Володимире Івановичу, розкажіть, будь ласка, про себе та про свою історію. Яким чином Ваше життя пов’язане з історичним факультетом ЗНУ?
Володимир Мільчев: - Ніщо в цьому світі не трапляється випадково. Так сталося, що з дитинства мені найцікавіше було гратися з солдатиками, розглядати марки інших країн. Тобто все вказувало на те, що мене приваблюватиме минуле, інформація про інші народи та культури. Саме з цього, на мою думку, почався мій шлях до історичного факультету. Якщо додати, що мені дуже подобались історичні фільми, а також копирсатися в кручах біля дідівського дому, куди мене відправляли на літо, у пошуках чогось доісторичного, стане зрозуміло: це призвело до того, що після закінчення школи, у 1989 році, я вступив на історичний факультету ЗНУ. Після п’яти щасливих років в університеті я знаходився на роздоріжжі, десь підпрацьовував. Але історія мене вабила, тому пізніше почав навчатись в аспірантурі, яку закінчив у 2000 році. Я захистив кандидатську дисертацію, потім працював викладачем на історичному факультеті. Пізніше відбувся захист докторської дисертації, у 2011 році, а потім – професура, я став завідувачем кафедри й, врешті-решт, деканом.
Д. К.: - Розкажіть, будь ласка, про свій факультет. Чому абітурієнти мають обрати саме його?
В.М.: - Тому що це – найбільш потужний історичний факультет півдня та сходу, можливо, навіть центру України. Перший раз факультет сформували ще в 30-ті роки, до Другої світової війни, але він проіснував лише півтора року, після чого його перевели до Одеси. Вдруге почали набирати студентів-істориків на уже в 1971 році. У жовтні 2021 року ми відзначили 50-річчя факультету. Це був привід для того, щоб до нас завітали випускники – дуже успішні люди в галузі педагогіки та науки. Ми видали ювілейну книгу, де вказали абсолютно всіх студентів усіх 45 випусків. Продовжуючи тему успішності наших випускників, варто зазначити, що багато з них обіймають керівні посади. Наприклад, губернатор Запорізької області Олександр Старух – випускник історичного факультету. Його заступник із питань гуманітарної допомоги та управляюча справами – також наші випускники. Багато хто працює в департаментах, відділах, обладміністрації, облраді, мерії, не кажучи вже про районні адміністрації, – усюди ви можете знайти наших випускників. Але залишимо управлінців, проговоримо про освітян. 90% викладачів факультету свого часу тут навчалися. Сьогодні всі вони – кандидати або доктори наук. Також багато наших випускників досягли успіхів у бізнесі. Ви можете мене спитати: «А в чому ж наш секрет? Студенти, начебто, історики, які повинні просто розповідати, що в якомусь році відбулася якась битва». А все просто: історична освіта забезпечує широкий світогляд. Це – про вміння вчитися, гнучкість розуму. Вона дозволяє пристосуватися до абсолютно будь-яких умов. Бо ми знаємо, що відбувалося в минулому, розуміємо як працює наше суспільство, і також ми можемо навіть прогнозувати, що може статися в майбутньому. Саме тому я обрав історичний факультет і жодного разу не пошкодував про це.
Д.К.: - Історія для багатьох асоціюється лише з теорією. Що роблять студенти на практиці, чим взагалі займаються?
В.М.: - Я вважаю, що теорія також цікава, бо історія з перекладу означає «оповідь». Якщо говорити про практичний аспект навчання, то варто наголосити, що у нас є не лише класична історія, а кілька напрямків підготовки. Наприклад, є курс «чистої» історії, є курс «Історія та політика», з минулого року в нас з’явилась «Digital-історія». Також є «Історія. Середня освіта», спрямована на педагогіку. Також більше 15 років у нас існує спеціальність «Міжнародні відносини», тут готують фахівців із країнознавства. Звичайно, що на всіх цих напрямках підготовки має бути найрізноманітніша практика. Якщо ми візьмемо класичну історію, то в здобувачів освіти, які її вивчають, практика найекзотичніша – це археологія, яку студенти проходять після першого курсу. У нас є дві локації в Запорізькій області, на яких проводять археологічні розкопки. Через пандемію коронавірусу ця практика також тривала в лабораторіях, у яких зберігається чудова колекція знахідок. Практику проходять й у державних установах, наприклад, у Запорізькому краєзнавчому музеї чи національному музеї Хортиці та інших. Що ж до майбутніх вчителів, то кожен зі студентів має право проходити практику в школах та коледжах. Щодо тих, хто обрав курс «Країнознавство», серед баз практики я можу виділити почесні консульства у місті Запоріжжя, зокрема, Латвійської та Болгарської республік. А ще – національно-культурні товариства. У Запоріжжі є центри болгарської, арабської, німецької, польської та єврейської культур. Крім того, існує відділ управління зовнішніх відносин у Запорізькій обласній раді, де студенти можуть отримувати фахові навички.
Д.К.: - Розкажіть, будь ласка, які можливості відкриває перед здобувачами освіти студентське самоврядування?
- Студентське самоврядування у нас дуже розвинене через загальний студентськоцентричний орієнтир діяльності. Я скажу без перебільшень, що без студентів велика кількість наших проєктів не була б настільки успішно реалізована. Наприклад, профорієнтація: без студентської ради ми не мали б змоги вести Instagram та Telegram-канали, записувати ролики в Tik-Tok. Також студенти допомагають у реалізації дуже амбітних загальноуніверситетських проєктів. Наприклад, проєкт голови студради, студентки 4 курсу Моніки Татевосян виграв конкурс Запорізької обласної ради. Він орієнтований на облаштування території за навчальним корпусом № 6, де у нас знаходиться зона відпочинку. У цьому році міська рада повинна виділити до мільйону гривень на реалізацію цієї задумки. Взагалі, незважаючи на важкі умови останніх років, спричинені розповсюдженням пандемії коронавірусу та військовою агресією російської федерації, студенти знаходять місця для реалізації власних ідей. Вони беруть участь у дискусійних клубах, академічних обмінах (за програмами Еразмус+, наприклад). На мою думку, ці чотири, а для когось і п’ять років навчання на нашому факультеті, можуть стати найнасиченішими та найцікавішими в житті.
Д.К.: - Ви зазначали, що багато з ваших студентів продовжують свою наукову діяльність, стають кандидатами й докторами наук. Як Ви їх готуєте до цього?
В.М.: - Секрет цього дуже простий: по-перше, це – зацікавленість. Людині має бути цікаво, насамперед. Звичайно, що ми відбираємо тих, у яких є полум’я в очах. Таких людей не безпідставно вважають обдарованими. Також ми намагаємось зацікавити студентів цікавими темами для курсових робіт. Готуємо їх до участі в конференціях, до публікацій їхніх розвідок у наукових виданнях. Ми активно агітуємо студентів після завершення навчання на бакалавраті вступами в магістратуру. А там вже й буде видно, чи готова людина до написання серйозної роботи – наукового тексту на рівні кваліфікаційної роботи магістра. Якщо вона й далі готова працювати в науці, то й надається право вступити до аспірантури. Ну, а далі відбувається захист наукової роботи. Коли людина горить ідеєю, то вона себе точно зможе реалізувати.
Д. К.: - Ви згадували про сторінки факультету в соціальних мережах. Як ще можна з Вами зв’язатись, щоб дізнатися більше про історичний факультет?
В.М.: - Ви можете використати найконсервативніший спосіб: приїхати до навчального корпусу ЗНУ № 5, піднятись на третій поверх, зайти у 312 кабінет – це деканат, у якому я завжди зможу вам усе пояснити та розказати. Але простіше, звісно, зайти на сайт ЗНУ, у вкладці «Факультети» знайти «Історичний» та дізнатися про все необхідне там за лінком:
https://www.znu.edu.ua/ukr/university/departments/history
Також рекомендую прочитати за цим лінком історії успіхів наших випускників, щоб розуміти, яке майбутнє вас може чекати після завершення навчання в ЗНУ:
https://www.znu.edu.ua/cms/index.php?action=news/view&site_id=27&lang=ukr&start=&keywords=&tags=&year=&day=&month=&category_id=12528&
Переглянути інтерв’ю з деканом історичного факультету можна за лінком:
https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR3W6mqX_Tq6JKVVAnAg5Nru0rPKQPOE_il0Spv0f0t1805fmDpBDZERiGg&v=Nw4ERGmnt3M&feature=youtu.be

Ілля Златов,
Олег Шевцов,
факультет журналістики

Схожі новини