Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Історії успіхів випускників ЗНУ: вихованка факультету соціальної педагогіки та психології Катерина Родіна

Історії успіхів випускників ЗНУ: вихованка факультету соціальної педагогіки та психології Катерина Родіна

Історії успіхів випускників ЗНУ: вихованка факультету соціальної педагогіки та психології Катерина Родіна
03.11.2022 12:00 Все Головні новини Факультети Соціальної педагогіки та психології Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Історії успіхів випускників ЗНУ ZNU Zaporizhzhia National University ЗНУ Запорізький національний університет факультет соціальної педагогіки та психології відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування пресслужба проєкт Історії успіхів випускників ЗНУ

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває важливий профорієнтаційний проєкт «Історії успіху випускників ЗНУ». Сьогодні в його рамках пропонуємо вашій увазі розповідь про навчання в закладі вищої освіти та шлях до професійного становлення вихованки факультету соціальної педагогіки та психології – кандидатки психологічних наук, сертифікованої психотерапевтині за методом кататимно-імагінативної психотерапії, супервізорки, викладачки, навчаючої психотерапевтки Інституту розвитку психодрами та глибинної психології, членкині Міжнародного товариства кататимно-імагинативної психотерапії, Української спілки психотерапевтів, головної редакторки журналу «Символдрама» Катерини Родіної.

 

Ось що розповідає пані Катерина:

- Роздивляючись старі фотографії з університетського життя, я спостерігаю цікаву трансформацію: від випускниці школи, трошки наївної та сповненої нереалістичних планів, до фахівчині з дипломом магістра психології. Ці пʼять років у Запорізькому національному університеті стали моїм міцним фундаментом у професійному становленні.

Що є критерієм успіху в цьому процесі?

1. Вміння навчатися: на відміну від школи, у дорослому житті ніхто не контролює продуктивність освоєння програми й тільки від нас залежить, що саме ми візьмемо для свого професійного розвитку. Оцінки, звичайно, є певним показником, але насправді допомагає лише жива зацікавленість у предметі та відчуття, що знання, які ми засвоюємо на семінарах, стануть у пригоді в житті. Окремо хочу відзначити унікальну можливість упродовж навчання на факультеті СПП зануритися у певні напрямки психотерапії, які нам викладали, і ми мали змогу відчути та спробувати «на собі» той чи той психотерапевтичний вплив та визначитись із власною спеціалізацією. Це дозволило дуже рано розпочати професійний шлях та не боятися працювати з людьми. Наприклад, я під час навчання встигла отримати свій перший досвід справжньої роботи: після третього курсу була вожатою в дитячому таборі, після четвертого курсу – працювала в школі та навіть розпочала приватну практику, проводячи психотерапевтичні консультації.

2. Відчуття себе на своєму місці або свідомий вибір професійного шляху. Тут може бути складніше, бо важко в 17-18 років точно знати своє покликання. Я, до речі, дуже рано зрозуміла, що хочу стати психологинею, і це, звичайно, допомагало скерувати свої сили. Але мої батьки-інженери спочатку не розуміли, що це за професія така специфічна і що саме я буду робити в житті? Так, це був кінець 90-х і рівень обізнаності людей про психологію й психотерапію був досить невеликий. Але я вдячна, що мені дозволили йти за покликами власної душі та повірили в прагнення допомагати людям. Уже майже 20 років я впевнено рухаюсь у професії психотерапевта та відчуваю, що обрала саме те, в чому можу влучно реалізовувати свій потенціал. Але, озираючись назад, я тільки підтверджу відоме висловлювання, що будь-який успіх складається на 95% з наполегливої праці, а інші чинники — природній талант і здібності — тільки 5%. Ще є такий фактор, як удача, сприятливі обставини … хоча, обставини теж не трапляються випадково. І все ж таки, ніколи не пізно змінити вектор розвитку: зараз я бачу багато людей, які починають освоювати нову професію, вже маючи за плечима 2-3 інші освіти, і це теж – добре. Бо краще знайти своє покликання пізніше, ніж ніколи.

3. Талановиті викладачі/викладачки, які вміють зацікавити своїм прикладом і насправді передати актуальні знання. Тут мені завжди щастило: спочатку в школі, а потім в університеті поруч були люди, які своїм досвідом надихали до подальшого розвитку та викликали прагнення до освоєння професіональної майстерності. Моєю справжньою провідницею у світ наукової психології та психотерапії стала Наталія Шевченко, яка була першою викладачкою та познайомила мене з теорією та практикою глибинної психології. Я вдячна також всім фахівцям/фахівчиням кафедри практичної психології, які працювали під час мого навчання та в кожний предмет вкладали часточку своєї душі. Особливо пригадую лекції та семінари з психодіагностики, сповнені щирим інтересом до предмету, які читала нам Наталія Губа. Тепло згадую мою улюблену соціальну психологію, яку вела Лариса Спіцина, сімейну психологію, яку викладала наша дбайлива кураторка Анжеліка Поплавська. Кожного й кожну пам’ятаю, усім щиро вдячна!

Зараз я сама працюю як викладачка та супервізорка в Українському інституті розвитку символдрами та глибинної психології, співзасновницею якого я стала у 2014 році. Уже більше 500 студентів/студенток пройшли навчання на семінарах, які я проводжу в центрі практичної психології «Mirtus», зараз здебільшого онлайн, але до 2020 року навчання проходило в Києві та в багатьох інших містах. Паралельно постійно маю у приватній практиці 15-20 годин роботи з клієнтами на тиждень. Бажаю студентству не відмовлятися від викликів, пов’язаних із навчанням в університеті, пробувати різні спеціалізації, тестувати себе в різних напрямках наукової психології, бо наша професія – це, перш за все, особистісний розвиток і вміння навчатися все життя.

 

Факультет соціальної педагогіки та психології

 

Для довідки

 

У Запорізькому національному університеті за ініціативи відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування від 2020 року реалізують творчий проєкт «Історії успіху випускників ЗНУ». Утілюють його в життя факультети, інженерний навчально-науковий інститут ЗНУ ім. Ю.М. Потебні. Активно долучається до роботи й факультет журналістики, пресслужба вишу. Вони створюють матеріали про успішну професійну кар’єру наших випускників/випускниць. Факультети університету та інженерний інститут допомагають налагодити зв'язок із випускниками/випускницями факультетів різних років. Долучитися до цієї ініціативи можуть усі охочі випускники/випускниці Запорізького національного університету та інженерного інституту ЗНУ (колишня Запорізька державна інженерна академія та Запорізький індустріальний інститут), котрі бажають поділитись із майбутніми молодими фахівцями/фахівчинями таємницями професійного становлення, допомогти їм працевлаштуватись, на власному прикладі продемонструвати, як реалізувати себе в професії, тощо. Для цього треба надіслати матеріали чи контакти відповідної особи на пошту:

znu.pressa@gmail.com

Слідкувати за проєктом «Історії успіху випускників ЗНУ» можна за лінком:

https://bit.ly/2HixRA8

Сьогодні архів проєкту – це вже більш ніж 300 історій успіхів талановитих випускників/випускниць Запорізького національного університету!

 

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

 

 

 

 

Схожі новини