Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / У ЗНУ під час ректорату обговорили стратегічні напрямки діяльності університету

У ЗНУ під час ректорату обговорили стратегічні напрямки діяльності університету

У ЗНУ під час ректорату обговорили стратегічні напрямки діяльності університету
13.01.2023 10:02 Все Головні новини ZNU Zaporizhzhia National University ЗНУ Запорізький національний університет ректорат освітній процес організаційні питання вступна кампанія акредитація освітніх програм грантова діяльність

Десятого січня, на першому в 2023 році засіданні ректорату, йшлося про пріоритетні напрямки діяльності ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University). Присутні розглянули питання фінансування вишу, організацію освітнього процесу, проведення акредитації низки спеціальностей згідно з планом і підготовку до цьогорічної вступної кампанії.

 

Першочергове завдання, яке окреслив в.о. ректора Микола Фролов на новий навчальний семестр, що стартує вже з 1 лютого, – це забезпечення безперебійного освітнього процесу у виші. Ще до його початку деканати всіх факультетів, керівництво інженерного навчально-наукового інституту ім. Ю.М. Потебні та фахових коледжів ЗНУ мають налагодити комунікацію як з усіма студентством, так і з науково-педагогічними працівниками й працівницями та персоналом структурних підрозділів. Цей важливий етап роботи має забезпечити безперебійне функціонування університету в умовах дії військового стану, у якому перебуває країна, і з огляду на те, що майже третина студентства (близько 5000 осіб) знаходяться за межами Запорізької області, зокрема, за кордоном, або ж на тимчасово окупованих територіях.

Окрім іншого, представників і представниць університетської академічної спільноти – керівників/керівниць структурних підрозділів і студентського самоврядування – проінформували про значне зменшення в цьому році державного фінансування загального фонду університету. Йдеться про скорочення на 18 млн грн фонду заробітної плати та майже удвічі скорочення видатків на оплату комунальних послуг для вишу. Також зменшено фінансування для коледжів – на 30%. У зв’язку із цим в ЗНУ запроваджується режим економії фінансових коштів. Однак він не має позначитися на оплаті роботи працівників/ць університету та фінансуванні стратегічних напрямків діяльності, серед яких, зокрема, виконання умов колективного договору та підтримка розвитку науки у виші, збереження й ефективне використання матеріальної-технічної бази. Учасникам/цям засідання також повідомили про переведення майже 1550 студентів/ок, які навчалися на умовах контракту, на бюджет. Проте надходження коштів із державного фонду на їхнє забезпечення поки ще очікується.

Аби забезпечити умови виконання цього стратегічного завдання, адміністрація ЗНУ розробила й запропонувала низку заходів. Серед них такі: робота деканатів і директоратів із забезпечення скорочення фінансової заборгованості здобувачів/ок вищої освіти, які навчаються на умовах контракту, за кошти юридичних і фізичних осіб (на сьогодні це – близько 6 млн грн); не відбуватиметься поділ академічних груп, які навчаються онлайн, за умов, якщо кількість студентів/ок у них не перевищує 40 осіб (на бакалавраті) або 50 осіб (на рівні магістратури). Відповідно переглянуть розподіл робочого навантаження науково-педагогічних працівників і працівниць на другий семестр навчального року. Окрім цього, у період до 1 вересня 2023 року відбуватиметься процес актуалізації щодо функціонування кафедр на факультетах: йдеться про скорочення та об’єднання структурних одиниць за умови збереження кількості науково-педагогічних працівників і працівниць. Відбудеться також моніторинг освітніх та освітньо-професійних програм в університеті, серед яких відберуть і включать у пропозиції для вступників 2023 року лише ті, які на сьогодні забезпечують достатній попит і є конкурентноспроможними. Керівникам і керівницям структурних підрозділів і деканатам також запропонували переглянути розподіл робочих обов’язків і навантажень серед працівників, аби забезпечити якісну роботу. Наступним важливим етапом, який зможе забезпечити фінансові надходження й стабільність для університету, є грантова діяльність, про що нагадали за час заходу.

Проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександр Гура проінформував щодо технічного оформлення результатів зимової сесії та відповідних перевірок у системі «Деканат». А проректор з науково-педагогічної роботи Юрій Каганов доповів про результати переведення електронних ресурсів університету в хмарні сервіси та про організацію проходження акредитацій 22 освітніх програм ЗНУ в поточному році. Також він відзвітував щодо організації двох весняних сесій з набору до аспірантури університету (1 лютого та 1 квітня 2023 року). Ця важлива інформація доводитиметься до випускників/ць магістратури. А ще, Юрій Олегович нагадав про наповнення інституційного репозитарію ЗНУ роботами випускників/ць магістратури, які вже завершили захист своїх кваліфікаційних проєктів. Обговорили також розвиток міжнародної співпраці, організацію роботи зі здобуття державних стипендій для молодих учених й інші організаційні питання. До обговорення щодо організації подання від претендентів приєдналася також начальниця науково-дослідної частини Оксана Болдуєва.

Про організацію пілотних проєктів ІННІ ім. Потебні в поточному році за участю провідних промислових підприємств області доповів проректор з науково-педагогічної роботи та технічної освіти Віктор Банах. Про стипендіальне забезпечення здобувачів/ок вищої освіти в ЗНУ розповіла головна бухгалтерка відділу бухгалтерського обліку, фінансової та бюджетної звітності Оксана Арістова. Вона звернула увагу, зокрема голови студентської ради університету Моніки Татевосян, на нормативні документи, згідно з якими затверджено ліміт стипендіатів/ок за результатами зимової сесії на рівні 40%. Йшлося також про збільшення суми стипендіальних виплат для представників соціальних категорій, проте вони зможуть отримати свої стипендії лише в лютому – одразу за два періоди. Також йшлося про забезпечення виплат науково-педагогічним працівникам і працівницям за відпустки у зимовий період. А ще – студенти/ки, які були переведені на бюджет, аби мати змогу отримати вчасно стипендію, мають оформити картки для виплат у рамках стипендіальних проєктів «ПриватБанку» й «Укрсиббанку» й надати відповідні документи бухгалтерії ЗНУ.

Про забезпечення тепло-, водопостачання та інші матеріально-технічні моменти діяльності університету й, зокрема, студентських гуртожитків, доповіли головний інженер адміністративно-господарської частини Валентин Моцак і начальниця відділу виховної роботи Світлана Кондратенко. Окрім іншого, учасники й учасниці засідання також обговорили проблемні питання, які стосуються організації освітнього процесу в умовах відключень світла, а також – підготовки до організації вступної кампанії 2023 року. А ще, озвучили пропозицію від представників/ць студентського самоврядування: відновити цікавий для молоді захід – турнір із мініфутболу на Кубок ректора ЗНУ. Цю ініціативу радо підтримали адміністрація вишу та директор спортивно-оздоровчого комплексу ЗНУ Михайло Протас, за умов дотримання всіх вимог безпеки для учасників/ць заходу.

Наприкінці засідання представники/ці адміністрації ЗНУ підкреслили, що, попри складнощі, пов’язані з дією воєнного стану в Україні, академічний колектив ЗНУ сповнений оптимізму й віри в Перемогу нашого народу, а також готовий виконувати свої зобов’язання.

 

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

 

Схожі новини