Здобувач ОП «Міжнародна економіка» Ігор Уляшин – студент першої франко-української програми «Міжнародний менеджмент та торгівля»

Серед студентства економічного факультету ЗНУ 9 ZNU, Zaporizhzhia National University) – чимало тих, хто скористався можливістю взяти участь у програмах міжнародної мобільності, збагатити свій життєвий досвід, розширити кругозір і здобути нові знання. Так, третьокурсник Ігор Уляшин став студентом першої франко-української програми «Міжнародний менеджмент та торгівля».
Ось що він розповів про особливості участі в міжнародній програмі та про свої враження від навчання закордоном:
- Ігорю, розкажи, будь ласка, як ти дізнався про програму?
- У липні 2022 року відбулася інформаційна сесія для всіх зацікавлених в отриманні першого в історії франко-українського диплома за спеціальністю «Міжнародний менеджмент і торгівля». Для участі в зустрічі можна було зареєструватися он-лайн. Ця програма реалізується Асоціацією «Echanges Lorraine Ukraine» та Фундацією «Global Ukraine», котрі розпочали спільний навчальний проєкт завдяки якому українські студенти й студентки третього року навчання можуть отримати франко-український диплом за спеціальністю «Міжнародний менеджмент і торгівля». Бакалаври мають можливість навчатися у Школі менеджменту IAE Metz. Програма – досить масштабною, оскільки серед її партнерів: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Українська академія лідерства, Посольство Франції в Україні, Посольство України у Франції, Метрополія міста Мец, Мерія міста Мец й Обласна адміністрація Регіону Grand Est.
- У чому полягають основні особливості програми та якою мовою проходять заняття?
- До програми з міжнародного менеджменту та торгівлі могли долучитися українські студенти з усіх куточків нашої Батьківщини, які володіють французькою мовою на достатньому рівні або не вивчали її взагалі, проте володіють англійською мовою. Тобто нас стовідсотково не обирали за знанням французької мови, нам не ставили цього обмеження, а саме тому перший семестр викладався українською мовою (з використанням англійської). Для нефранкомовних студентів це, з одного боку, був великий плюс, з іншого боку, виклик: адже вони продовжують вивчати французьку з «нуля». Але вони не самі вирішують цю проблему, адже програма була написана з урахуванням того, що всі українські студенти, які володіють французькою під керівництвом одного професійного викладача надають тьюторство тим, хто цього потребує. Зокрема, я володію французькою та англійською мовою вільно, маю гарний досвід викладання у школі іноземних мов у Запоріжжі як офлайн, так і онлайн, тому виступав тьютором для інших студентів упродовж усього періоду даної програми.
- Розкажи, будь ласка, про можливості та складнощі навчання за цією програмою. Які б рекомендації як здобувач освіти в ЗНУ на ОП «Міжнародна економіка» ти б надав іншим студентам і студенткам із врахуванням французького досвіду?
- Коли я вступав до Запорізького національного університету на освітню програму «Міжнародна економіка», я планував, що зможу реалізувати свій потенціал володіння іноземними мовами в галузі міжнародної економіки та бізнесу, бо я дуже багато та плідно працював упродовж усіх шкільних років над тим, щоб вільно спілкуватися іноземними мовами. Але коли я вступив до університету, почалася пандемія і ми мали 2 роки дистанційного навчання, а зараз росія знищує наші домівки й інфраструктуру, що унеможливлює розкриття власного потенціалу, втілення ідеї повноцінного навчання в спокої, в атмосфері «справжнього студентства», як воно б мало бути. Мені подобається те, що ця освітня програма, окрім того, надає нам прихисток і безпеку в такі складні часи для кожного з нас та країни загалом. Вона дає нам чудову можливість відчути себе «справжніми» студентами, якщо так можна сказати, та прямувати до здійснення власних мрій, попри те, що росія хоче забрати в нас наше майбутнє як вільного молодого покоління українців.
Стосовно нашої «завантаженості»: так, це досить складно. Іноді ми навчаємося та працюємо над проєктами з восьмої ранку і до сьомої вечора. Але кожен/кожна з нас, коли подавав свого мотиваційного листа, розумів, на що йде та що він/вона має робити. А також – які навички та знання ми отримаємо в результаті.
Сам процес навчання відбувається достатньо інтенсивно, швидко, креативно та плідно, бо студенти/студенти мають дуже високий рівень мотивації й із нами працюють професіонали/ки й практики галузі міжнародного менеджменту. Мабуть, найбільша відмінність від навчання в ЗНУ – це наявність великої кількості саме практичних занять, практичних завдань і студентських проєктів. Наприклад, ми готували французам величезний проєкт-перформанс українського Вертепу на новорічні свята. Для підготовки цього проєкту в рамках дисциплін програми ми працювали величезною командою: хтось із нас був дизайнер, хтось – менеджер проєкту, хтось писав сценарій, а я був менеджером із комунікацій. Саме тут я почав працювати командою в рази більше, якщо порівнювати цю навичку саме в контексті навчання. Але я можу з впевненістю сказати, що професійний рівень наших викладачів у ЗНУ та заняття відповідають європейському, і можна було б тільки збільшити кількість практичних годин, креативних завдань та проєктної роботи.
Окрім того, мені неймовірно пощастило навчатися за цією програмою, адже я розумію, що саме тут кожен з нас може втілити свої творчі та креативні ідеї, або відкрити нові таланти, адже під час занять ми завжди користуємось саме міжпредметними зв’язками, що дає можливість навчатись більш ґрунтовно, послідовно та логічно. Наприклад, я завжди, із дитинства мріяв про кар’єру в художній галуі, бо навчався в художній та музичній школах. Але як кажуть: «сталося не так, як гадалося», тому зараз я – «міжнародник-економіст» у Запорізькому національному університеті та «міжнародний менеджер» у Школі менеджменту IAE Metz. Проте моє бажання та вміння малювати та креативити нікуди не ділось, саме тому під час занять із «Міжкультурного менеджменту» я завжди намагаюсь робити ілюстрації наших проєктів. Також після плідного місяця навчання, коли у нас були канікули, я відвідав столицю моди та мистецтва – Париж, щоб отримати нові знання та натхнення в галузі міжнародного креативного менеджменту.
- Чи проводите ви заходи для популяризації української культури у Франції та на підтримку України в період війни?
- До початку нашого навчання, ми як студенти та студентки пишалися тим, що нас запросили взяти участь в організації концерту НАОНІ «Національний академічний оркестр народних інструментів України» в концертному залі «Арсенал» та благодійному Гала-дінері. Також у перший місяць нашого перебування, ми провели мітинг підтримки нашої держави та влаштовувати забіг «244 km pour Mariupil ukrainien (244 кілометри для українського Маріуполя)». Серед студентів і студенток програми є маріупольці, які такий забіг на 242 та 243 кілометри організували під час навчання у вільному Маріуполі. об’єднавши молодь міста та всіх активних маріупольців. Наразі через окупацію провести цей забіг на вулицях Маріуполя неможливо, тому він проводився закордоном, щоб ще раз нагадати світовій спільноті, що війна триває, вшанувати традиції міста й пам’ятати, що Маріуполь завжди залишатиметься українським. Цей забіг організували символічно 14 жовтня, у День захисників і захисниць України, на честь наших воїнів.
Також ми проводили в листопаді захід для вшанування пам’яті жертв Голодомору та сталінських репресій 1932-1933 років. Ми пропонували перехожим скуштувати страви, які їли українці в період голоду, наприклад, коржі, замішані з травою або з картоплею. Ми зробили такий захід, щоб показати французам, як українці зіткнулися з голодом, володіючи найбільш плідними ґрунтами в світі, через авторитарну комуністичну владу, яка знищувала нас як націю.
- Чи влаштовували ви заходи у період новорічних світ задля популяризації України у м. Мец?
- Так, українські студенти й студентки м. Мец – це активні амбасадори й амбасадорки українських традицій в рамках святкових новорічних заходів у Франції. Зокрема, мерія м. Мец запросила нас до участі в параді Святого Миколая, і ми показали всю красу українського народного вбрання та елементи різдвяних атрибутів. А сьомого січня ми влаштували «Православне Різдво в Меці: йди за зіркою!». Це був невеликий захід, до якого долучилися представники й представниці громади та влади міста. Ми зіграли популярну Різдвяну виставу – Вертеп та співали українські різдвяні пісні.
Підбиваючи підсумки, я хочу сказати, що, навчаючись, ми робимо досить багато заходів задля популяризації української культури, історії та традицій у Франції. У рамках участі в міжнародних освітніх обмінах і програмах, ми вбачаємо нашу мету бути культурними амбасадорами/ками та показати цими заходами не лише наше минуле, а й майбутнє українців й українок як нації, де б ми не знаходилися, та майбутнє України як сильної вольової держави.
- Чи долучалися Ви до проведення заходів у ЗНУ під навчання у Франції?
- Так, я продовжую навчання в ЗНУ й протягом цього семестру я долучався до проведення заходів, організованих економічним факультетом і кафедрою міжнародної економіки, природних ресурсів та економіки міжнародного туризму. Зокрема, взяв участь як спікер у ІІ міжнародній науково-практичній конференції «Проблеми та перспективи впровадження європейського досвіду диверсифікації сільського туризму в Україні на засадах креативності та збалансованості» під егідою програми ЄС «Еразмус+», напрям ім. Жана Моне у рамках проєкту 620720-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE «Диверсифікація сільського туризму через збалансованість та креативність: поширення європейського досвіду в Україні» («DIRUT») та в межах Всеукраїнської ініціативи #ErasmusDays 2022. Під час конференції я розповів про участь у міжнародних проєктах, зокрема як випускник курсу «DIRUT» у 2021 році. А ще у листопаді 2022 року виступив організатором і спікером тренінгу «Міжнародна мобільність та участь у проєктах “Erasmus+”» від студентів ОП «Міжнародна економіка», щоб поділитися теперішнім досвідом навчання за франко-українською програмою «Міжнародний менеджмент і торгівля». Також я розказав про участь у проєктах та програмах «Erasmus+ JMM DIRUT» та «Erasmus+ Youth».
На мою думку, участь у всіх заходах як у Франції, так і в Україні – це культурно-освітній та просвітницький фронт нашої держави у боротьбі з російським агресором у війні, ще один крок до процвітання України, її перемоги та здійснення мрій української молоді.
Ігор Уляшин,
студент 3 курсу ОП «Міжнародна економіка»
Наталя Венгерська,
к.е.н., доцентка кафедри міжнародної економіки,
природних ресурсів та економіки міжнародного туризму
Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
https://t.me/pressluzhbaZNU