
Сьомого лютого в онлайн режимі на кафедрі педагогіки та психології освітньої діяльності факультету соціальної педагогіки та психології ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) відбувся науково-методичний семінар «Методичні основи професійної підготовки фахівців в умовах інноваційного освітнього середовища».
Активну участь у заході взяли аспіранти й аспірантки 1-4 років навчання, підготовка яких здійснюється за освітньо-науковою програмою «Професійна освіта», гарант освітньої програми, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи, доктор педагогічних наук, професор Олександр Гура, завідувач кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності професор Олександр Іваницький, наукові керівники/ці аспірантів/ок, члени/кині кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності. Під час заходу зі вступним словом виступив професор Олександр Гура, який вказав на важливість участі аспірантів/ок у таких заходах для їхнього становлення як науковців/иць, на можливість обмінятися думками, взяти участь у науковій дискусії, апробувати результати власних наукових досліджень.
Із доповіддю «Феномен гри в професійній підготовці майбутнього актора» виступила аспірантка 4 року навчання Ольга Кривошеєва (наукова керівниця – професорка Галина Локарєва). Аудиторія з цікавістю сприйняла основні моменти доповіді, присвячені місцю та ролі геймифікації у сучасному процесі професійної підготовки фахівців/чинь, поєднанню різних засобів навчання, зокрема, цифрових у цій інноваційній навчальній формі. Перебуваючи у Берліні, аспірантка продовжила педагогічний експеримент як в онлайн-режимі з майбутніми акторами/ками, так і з українськими студентами/ками, які в цей час вимушено перебувають у Німеччині. Логічним продовженням першої доповіді стало повідомлення аспірантки 4 року навчання Альони Ходаковської (наукова керівниця – професорка Лариса Сущенко), в якому основна увага сфокусована на підготовці майбутніх вчителів і вчительок початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій в освітньому процесі.
Аспірантка 3 року навчання Ольга Чорновол (науковий керівник – професор Олександр Гура) запропонувала педагогічному загалу доповідь «Особливості професійного навчання та самовдосконалення іноземних студентів медичних спеціальностей», у якій акцентовано розглянула особливості підготовки іноземних студентів і студенток медичних спеціальностей до подолання комунікативних барʼєрів у професійному спілкуванні.
У доповіді Наталії Левіної «Рефлексивно-інноваційне освітнє середовище – концептуальне підґрунтя успішної професійної підготовки майбутніх корекційних педагогів» (наукова керівниця – професорка Лариса Сущенко) йшлося про роботу аспірантки в корекційному центрі в Запоріжжі як його керівниці. На жаль, в умовах війни робота цього центру стала неможливою, але аспірантка продовжила свою діяльність як кураторка в зарубіжному проєкті, який фінансується за спонсорської допомоги міжнародних фундацій. Проєкт реалізується у Варшаві, в його рамках надається допомога українським дітям, які мають специфічні розлади навчання й які знаходяться в Польщі. На підставі емпіричних матеріалів дослідниця розробила модель професійної підготовки майбутніх корекційних педагогів, яка буде апробована в педагогічному експерименті. Доцентка кафедри соціальної педагогіки та спеціально освіти Тетяна Соловйова запропонувала співробітництво в апробації цієї моделі в процесі підготовки майбутніх корекційних педагогів/педагогинь. Пропозиція була з вдячністю прийнята аспіранткою. Із доповіддю, присвяченою логопедичній підготовці до сенсомоторного розвитку, виступила аспірантка 3 курсу Вікторія Апухтіна (наукова керівниця – доцентка Тетяна Соловйова). Порівняльне експериментальне вивчення означеної проблеми виявило низку переваг української системи надання допомоги дітям з особливими потребами, зокрема дітям із вадами інтелектуального розвитку, над зарубіжними.
Підбиваючи підсумки заходу, гарант освітньої програми, професор Олександр Гура відзначив високий науковий рівень виступів молодих учених. Він підкреслив публікаційну активність більшості аспірантів/ок, котрі навчаються за освітньо-науковою програмою «Професійна освіта», наявність публікацій у виданнях, зареєстрованих у наукометричних базах Scopus та Web of Sciense та у фахових виданнях України, широку географію їхнього наукового співробітництва з науковцями Німеччини, Італії, Польщі, Сінгапуру та інших країн. На завершення професор Олександр Іваницький констатував одностайне схвалення науково-методичних семінарів всіма присутніми як високоефективної форми наукового дискурсу.
Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/