
Коли людина стає винахідником? Мабуть, ще в школі, в той час, коли вигадує свій перший прилад, і навіть не має значення, працює він чи ні. Така людина все одно вже обирає для себе шлях винахідника, а коли завершує навчання в школі, то доєднується до студентства Інженерного навчально-наукового інституту ім. Ю.М. Потебні ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University), як це сталося з Артемом Рослим, цьогорічним випускником-магістром спеціальності 171 «Електроніка».
Чому саме Артем вирішив отримати освіту на кафедрі електроніки, інформаційних систем та програмного забезпечення ІННІ? Мабуть, тому, що винахідники мріють навчатися у винахідників! Як розповів юнак, він ще в школі віддавав перевагу точним наукам і найбільше полюбляв математику, фізику та хімію, а в майбутньому бачив себе видатним інженером. У якому виші та за якою спеціальністю навчатиметься, Артем ніколи не сумнівався, бо в нього був вдалий приклад – старший брат Кирил, який отримав освіту в ІННІ ім. Ю.М. Потебні ЗНУ за спеціальністю 171 «Електроніка». Кирил Рослий був у захваті від своїх викладачів, і це позначилось на виборі Артема. Уже студентом юнак жодного разу не пошкодував про свій вибір. І з третього курсу, коли вже мав достатній для цього рівень, почав активно займатися наукою в науково-дослідній лабораторії ЗНУ «Промислова електроніка». Саме тут Артем розробив свій перший прилад, на який незабаром як учасник команди отримав патент на винахід.
А розпочалося все зі знайомства з викладачем кафедри Костянтином Туришевим. Учений, винахідник, практик, і просто талановитий викладач відразу звернув увагу на Артема й почав поступово залучати його до наукової роботи. Артем дуже цікаво розповідає про те, як відбувалася ця робота, адже він став учасником справжніх наукових диспутів. Кожний співробітник лабораторії має своє уявлення про те, які характеристики та вигляд повинен мати прилад, і що зробити, щоб цього досягти. Тож, ставлячи завдання перед студентством, кожний прагнув передати своє уявлення про це. Нерідко між Дмитром Алексієвським і Костянтином Туришевим виникав жвавий диспут, наслідком якого ставало щось нове, щось більш досконале. Артем Рослий був лише студентом і не завжди розумів все, про що дискутували науковці, та їм вдавалося пояснити хлопцю те, чого він ще не знав і що йому лише належало осягнути в майбутньому.
Рік за роком Артем зростав як фахівець і науковець, а результатом цього стала представлена на розгляд комісії кваліфікаційна робота магістра: «Дослідження електромагнітних процесів у блоці синхронізації з електричною енергосистемою», а також – розроблений командою вчених у складі Артема Рослого, Дмитра Алексієвського та Костянтина Туришева пристрій, який дозволяє проводити таку синхронізацію. Цей винахід – лише перша сходинка становлення молодого вченого. Незабаром хлопець планує вступати в аспірантуру Запорізького національного університету, а потім на нього чекає захист кандидатської дисертації й нові винаходи, які неодмінно рухатимуть науку вперед. Тож колектив інженерного навчально-наукового інституту ЗНУ від щирого серця побажав Артему досягти всього, чого він прагне.
Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. Потебні
Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/