
Запорізький національний університет (ZNU, Zaporizhzhia National University) – місце де розкриваються потенціали та «народжуються» справжні професіонали/ки. Пропонуємо до вашої уваги інтерв’ю з випускницею факультету журналістики, освітньої програми «Реклама і зв'язки з громадськістю» Валерією Скрипченко, яка втілила мрії в реальність та змогла реалізуватися в рекламній галузі.
- Розкажіть, будь ласка, трохи про себе: як змінилося Ваше життя після закінчення університету? Чи працюєте зараз за фахом?
- Моє життя змінилося вже після закінчення 4 курсу, коли я одночасно переходила на 5 і влаштовувалася на роботу за фахом у Головне територіальне управління МНС України. Я розуміла, що потрібна практика й бажала якомога швидше отримати досвід, щоб застосовувати отримані знання. Після завершення навчання й до сьогодні я працюю за спеціальністю.
- Чи задоволені Ви отриманим у стінах університету досвідом?
- Я задоволена якістю знань, які отримала завдяки викладацтву випускової кафедри свого факультету. На той час інтуїтивно виокремлювала ті дисципліни, які могли вплинути на мою роботу в майбутньому й усвідомлено брала знання у своїх улюблених викладачів і викладачок.
- Ким Ви працювали та працюєте зараз? Що входить до переліку Ваших обов'язків?
- За 13 років у практичній діяльності працювала в різних місцях і компаніях, визначу ключові: рекламна агенція «Renovate», брендингова агенція «Обрані», бренд «Sіster`s Aroma». Зараз працюю бренд-менеджером «Morale Parfums». У мої обов'язки входить формування tone of voice, створення текстів для підвищення продажів, створення скриптів для продажів, відпрацювання негативних впливів на образ бренда, розробка контент-плану, розробка заходів для підвищення активності цільової аудиторії й залучення нової лояльної аудиторії в майбутньому.
- Що Вам подобається у роботі за фахом?
- У захваті від того, що за допомогою вміло оформленого речення можу впливати на поведінку людей. Окрім цього, мої тексти допомагають створювати цінність продукту, який, на перший погляд, здається звичайним.
- Як би Ви охарактеризували свій досвід у галузі реклами: що було складно, а що легко?
- Для мене немає різниці – студентські роки, доросле життя, бо після закінчення школи ти апріорі стаєш дорослою людиною, де сама несеш відповідальність за все, що відбувається в твоєму житті. Мабуть, тому працюю із 18 років. Отже, найбільша складність – застосувати отримані знання в компанії, де є свої вимоги, бачення й уявлення про те, що ти повинен робити. Найлегшим для мене завжди було знайти новий проєкт із більшими фінансовими пропозиціями.
- Коли, на Вашу думку, розкрилася Ваша творча натура: за роки студентства чи ще раніше мали схильність до малювання?
- Я малюю все своє життя. У мене є спеціальна освіта, бо закінчила художню школу в 2006 році, але після закінчення не малювала через школу й підготовку до вступу. Завдяки студраді, повернулася до цієї галузі свого життя. Тож, так, можна впевнено сказати, що знову малювати я почала завдяки університету.
- Чи були власні виставки картин?
- Моя перша виставка присвячена мамі, яка підтримувала й підтримує будь-що в моєму житті. Тому й така назва – «Я у мами художник». У 2017 році ще була учасником виставки «Книжкової ілюстрації», яка проходила в Запорізькому обласному музеї мистецтва. «Обійми мене міцніше» – у 2019 році. Маю відзнаки: диплом із Ірану, срібло з Індії, 3 місце за графіку в міжнародному конкурсі «Golden Time Talent».
- Що Вас надихнуло на власну виставку картин?
- Будь-якій людині важливі реалізація та визнання. Мені кортіло подивитися на роботи зі сторони, а цього можна було досягти, якщо презентувати їх назагал.
- Розкажіть про Ваш досвід ілюстрування книги нашої випускниці Ольги Сурело.
- У мене вже було більш ніж 5 ілюстрацій, де головна героїня – кучерява дівчинка, коли мені Оля написала, що вона схожа на її доньку й запитала, чи можна використати їх для оформлення книги про Настю. За сюжетом книги треба було створити деякі ілюстрації, де Настя разом із сестричкою, потім із хом'яком і на уявному драконі. Усі ілюстрації створювалися на одному подиху. Моїх навичок роботи в графічному редакторі вистачало й на розробку обкладинки. Та весна, коли я працювала з Олею над її книгою, була однією із найсвітліших. Я вдячна за довіру й від усього серця хотіла би, щоб таких книг вона написала, а я проілюстровала сотні, але, на жаль, Олі не стало… Оля – це найсвітліша й найчарівніша людина, яка зустрічалася на моєму шляху.
- Зважаючи на сьогоднішні обставини, чи змінився стиль, у якому пишете картини? Чи змінилася тематика того, що Ви зображаєте на полотні?
- «Мистецтво жити» – це провідний напрямок моєї творчої діяльності. І в яких обставинах я б не була, які емоції не переживала, завжди знайдеться місце яскравим фарбам, наївним ілюстраціям, живопису в стилі ню або патріотичній графіці. Колористика та техніка залежать лише від того, що я хочу сказати, проте ніяк не від того, що в країні – війна. Війна, врешті-решт, закінчиться, а моя творчість залишиться.
- Чи писали Ви картини під час війни ? Кому вони були присвячені та в якому стилі написані?
- Так, звичайно. Здебільшого, присвячені Україні крізь призму жіночого образу. Складно визначити стиль, бо в мене завжди виходить поєднання кількох напрямків, але можу зазначити, що переважає сюрреалізм і модернізм.
- Чи пам'ятаєте, що Ви відчули, переступивши перший раз поріг університету?
- О так, таке не забути, бо вибір факультету був моїм самостійним рішенням і напередодні творчого конкурсу мені дуже-дуже хотілося потрапити саме на цю спеціальність і цей факультет. Тож, коли переступила поріг університету, відчула сильну цікавість до всього, що мене оточує й бажання вчитися.
- Чи є якісь поради студентству, яке хоче також себе реалізувати в рекламі: із чого почати свій шлях?
- Почніть свій шлях із того, що спробуйте взяти пару замовлень на фріланс-біржі або, навіть, у фейсбуці в спеціалізованих групах і спробуйте свої сили. Більше практикуйтесь і дізнавайтеся постійно щось нове. Людина, яка щодня щось робить для свого особистісного та професійного розвитку, завжди буде затребуваною.
Спілкувалися Юлія Козуб і Наталя Санакоєва
Для довідки
У Запорізькому національному університеті за ініціативи відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування від 2020 року реалізують творчий проєкт «Історії успіху випускників ЗНУ». Утілюють його в життя факультети, інженерний навчально-науковий інститут ЗНУ ім. Ю.М. Потебні. Активно долучається до роботи й факультет журналістики, пресслужба вишу. Вони створюють матеріали про успішну професійну кар’єру наших випускників/випускниць. Факультети університету та інженерний інститут допомагають налагодити зв'язок із випускниками/випускницями факультетів різних років. Долучитися до цієї ініціативи можуть усі охочі випускники/випускниці Запорізького національного університету та інженерного інституту ЗНУ (колишня Запорізька державна інженерна академія та Запорізький індустріальний інститут), котрі бажають поділитись із майбутніми молодими фахівцями/фахівчинями таємницями професійного становлення, допомогти їм працевлаштуватись, на власному прикладі продемонструвати, як реалізувати себе в професії, тощо. Для цього треба надіслати матеріали чи контакти відповідної особи на пошту:
Слідкувати за проєктом «Історії успіху випускників ЗНУ» можна за лінком:
Сьогодні архів проєкту – це вже більш ніж 300 історій успіхів талановитих випускників/випускниць Запорізького національного університету!
Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/