Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Як робити дизайн українським? Кафедра дизайну долучилася до пошуку відповіді

Як робити дизайн українським? Кафедра дизайну долучилася до пошуку відповіді

Як робити дизайн українським? Кафедра дизайну долучилася до пошуку відповіді
02.06.2023 11:10 Все Головні новини Факультети Соціальної педагогіки та психології Дизайн ZNU Zaporizhzhia National University ЗНУ Запорізький національний університет кафедра дизайну онлайн-обговорення фахових питань

Вихід в українському видавництві ArtHuss книги Наталі Удріс-Бородавко «Графічний дизайн з українським обличчям» став приводом для онлайн-обговорення теми «Як робити дизайн українським?» з відомими українськими графічними дизайнерами. Викладачі кафедри дизайну ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) обмінялися першими враженнями щодо презентованої в книзі потужної аналітики українського графічного дизайну останніх 10 років, художньо-проєктних експериментів авторки книги та студентської молоді.

 

Професор Володимир Кардашов, доцентки Ганна Брянцева, Ганна Чемерис і старший викладач Олександр Брянцев 30 травня взяли участь в онлайн-зустрічі. Її модераторкою була авторка книги «Графічний дизайн з українським обличчям», завідувачка кафедри графічного дизайну Київського національного університету культури і мистецтв Наталя Удріс-Бородавко. Спікерами заходу були: графічна дизайнерка, ілюстраторка, авторка дизайну книг, брендів і рекламних кампаній для культурних і соціальних проєктів, співзасновниця та співкураторка Клубу українських ілюстраторів Pictoric, учасниця міжнародних виставок, викладачка НАОМА Олена Старанчук; графічний дизайнер, засновник дизайн-студії Gutsulyak.Studio, володар близько 100 міжнародних нагород галузі дизайну та реклами (Red Dot, European Design Awards, Epica Awards, Pentawards, Dieline Awards, Communication Arts), учасник виставок у музеях дизайну Франції, Німеччини, Китаю, Польщі та Мексики (з 2017 року працює в Канаді та Україні) Юрко Гуцуляк; графічний дизайнер, каліграф, мистецтвознавець, арт-директор студії графічного дизайну PanicDesign, запрошений професор у Флорентійській класичній академії мистецтв (Італія), автор численних майстер-класів із каліграфії та летерингу, проведених в Україні та Європі Олексій Чекаль; графічна та диджитал-, шрифтова дизайнерка, запрошена викладачка в УКУ (ШЖК та UCU Business School), дизайн-інфлюенсерка, авторка першого українськомовного каналу про дизайн у телеграмканалі «Дизайн-борщ», лекторка онлайн-інституту Projector (авторка курсу «Історія українського дизайну») Олександра Корчевська-Цехош.

Усього зустріч об'єднала понад 200 учасників. Захід тривав близько двох годин. Спікери обговорили низку важливих для практиків графічного дизайну питань, серед них: наскільки актуальна національна ідентичність візуальних комунікацій у світі та Україні; на чому ґрунтується концепція «локального контексту» в графічному дизайні загалом і, зокрема, українського; персональний досвід графічних дизайнерів (спікерів) у створенні проєктів з українською ідентичністю (власні кейси, як вивчали джерела натхнення, які варіанти проєктів були, окрім затверджених); специфіка клієнтів: як донести їм ці ідеї та переконати; «Я хочу створювати проєкти з ідентичністю: що мені для цього потрібно».

Ось що відзначила після заходу Ганна Брянцева: «Дійсно, цікаво було почути думки практиків, які відбулися як дизайнери, отже здобули право робити певні узагальнення напрацьованого фахового дизайн-досвіду. Що цікаво, хоча й спікери часто-густо не збігалися у своїх міркуваннях про долю українського дизайну, проте це тільки додало полеміці гострої цікавості. Зокрема, запам'яталися слова пана Юрка, графічного дизайнера і засновника дизайн-студії Gutsulyak.Studio, який на питання про характерні ознаки українського дизайну виділив поряд із декоративністю, м'якістю ліній і форм й орнаментикою, також... наїв. Прикметно, що пан Юрко при цьому зауважив, коли наїв базується на так званому «дурному» складнику, в рази зростає ризик отримати на виході дизайн-продукт, який широкий загал зневажливо кличе «шароварщиною». Противагу має утворювати й утворює «щирий» складник, адже саме «щирість» стає запорукою продукування непересічного українського дизайн-продукту».

Ганна Чемерис додала: «Потішило, що викладачі нашої кафедри збігаються у своїх підходах із аналогічними думками провідних фахівців із графічного дизайну, коли закликаємо наших бакалаврів і магістрів, коли вони заходяться навколо своїх навчальних проєктів на практичних заняттях, на виробничій практиці, під час дипломного проєктування, будь-що шукати власний шлях і в жодному разі не піддаватися спокусі наслідувати інший, хай як він до вподоби, стиль іншого дизайнера». Олександр Брянцев зауважив: «Обидва спікери (і пан Олексій, і пан Юрко), аналізуючи чималий власний досвід роботи у закордонних проєктах, завважили тенденцію, яка їм особисто не до вподоби, проте вона (ця тенденція) об'єктивно існує. Йдеться про те, що в дизайні з'явився тугий напрямок у бік універсальності дизайну. За просування такої тенденції виникає загроза того, що такий дизайн крок за кроком нівелює культурну відмінність: робить спочатку нейтральною, а згодом стає, що називається, ніяким».

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

Соцмережі ЗНУ:

https://beacons.ai/official_znu

 

 

 

Схожі новини