Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / «Історії успіху випускників ЗНУ»: вихованка кафедри дизайну Вікторія Бєлявцева

«Історії успіху випускників ЗНУ»: вихованка кафедри дизайну Вікторія Бєлявцева

«Історії успіху випускників ЗНУ»: вихованка кафедри дизайну Вікторія Бєлявцева
06.03.2024 13:58 Все Головні новини Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Історії успіхів випускників ЗНУ Факультети Соціальної педагогіки та психології Дизайн ZNU Zaporizhzhia National University Запорізький національний університет ЗНУ факультет соціальної педагогіки психології центр гендерної освіти резолюція ООН 1325 проєкт

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ». Сьогодні пропонуємо інтерв’ю з вихованкою кафедри дизайну факультету соціальної педагогіки та психології, дизайнеркою Вікторією Бєлявцевою.

 

- Вікторіє, ви зараз працюєте за фахом? Розкажіть про ваш досвід роботи в галузі дизайну.

- Так, я працюю за фахом. Починала роботу операторкою комп’ютерної верстки на Запорізькому заводі кольорових сплавів ще під час навчання в університеті. Компанії була потрібна людина, яка хоче навчатися та розвиватися. Я отримала базу знань ще під час навчання в ЗНУ, але на роботі покращувала свої уміння, навички та й багато чого ще дізнавалась, щоб зрозуміти сам принцип роботи в галузі поліграфії.

Можу сказати так: іноді ваш досвід – це ваша сила, а іноді ваша слабкість. Бо якщо ви навчилися одного й не хочете розвиватися далі, то, швидше за все, оберуть людину, яка прагне до знань та самовдосконалення, навіть без досвіду роботи. Така ситуація сталася зі мною, коли прийшла на співбесіду на свою першу роботу в галузі поліграфії. В мене було гарне портфоліо, певні навички в програмах, але не мала досвіду в роботі з флексовим видом друку. А потім я зрозуміла, що іноді легше навчити людину, яка цього хоче, а ніж перевчити людину, яка вважає, що все знає. Бо в поліграфії існує своя складність: ти готуєш або розробляєш не тільки макет до друку та дизайн, а й підбираєш кольори (або залишити у CMYK або підібрати Pantone), ретушуєш, розставляєш треппінги (це – контури, які приховують неприводку та роблять ніби перехід з однієї фарби в іншу), ще й наперед розраховуєш яким буде результат при друці, щоб замовник отримав максимально схоже зображення до того, яке він бачив на екрані.

Цей досвід роботи допоміг мені планувати та розраховувати наперед багато варіантів та можливостей, враховувати як розробити той чи той дизайн. Навіть якщо один варіант не спрацював, завжди є додатковий.

У 2024 році я перейшла в компанію міжнародного рівня «Flexogroup» на посаду дизайнерки-виконавиці, де робота пов'язана не тільки з флексовим видом друку, а ще й із цифровим, тисненням та трафаретом. Хоч це і звучить складно й на практиці важко, але, якщо поступово заглиблюватись, то знайдеш не тільки правила та технічні особливості, але й місце для креативу та нововведень, і не важливо, чи стосується це дизайну, чи обробки файлу.

- Чому обрали саме дизайн? Яка головна мета у вашій діяльності?

- Дизайн має стільки напрямків, що вивчати, пробувати, аналізувати та вдосконалюватись можна впродовж усього життя. Окрім цього, галузь дизайну постійно розвивається, ти можеш обрати один напрям і відчувати себе на тому місці, або вивчати декілька галузей. Я обрала дизайн не тільки через різноманітність його направлень, а й за можливість представити результат ще до перших кроків втілення та виходу продукту у світ.

Основна мета моєї діяльності – розробка дизайну для етикеток, контретикеток, стикерів, наліпок, кольєреток, листівок або підготовка готового макету, який надіслав замовник, з урахуванням технічних особливостей різних друкарських машин, із внесенням корективів в макету з урахуванням спеціалізації: розстановка треппінгів, overprinte, де це необхідно, повна ліквідація усіх ефектів, прозорості, масок, кольорокорекція та ретуш зображення.

- Чи берете ви участь у проєктах і конкурсах повʼязаних із дизайном. Якщо так, то в яких?

- Ні, цим займається компанія, в якій я працюю. Вона часто бере участь у тендерах, виставках і семінарах, де шукає нові пропозиції, «фішки», програми для навчання та полегшення процесу роботи. А вже після обговорення та прийняття рішення надає проєкти на розробку або підготовку. Скажу так: здебільшого проєкти доволі незвичні, особливо для нашого українського ринку.

- Розкажіть про топ-5 правил у вашій діяльності, якими можна поділитися зі студентами?

- У мене буде не топ правил, а топ лайфхаків або «шпаргалок», які, сподіваюсь, допоможуть у майбутньому, не тільки при підготовці файлів, а й при розробці будь-якого дизайну:

- Якщо готуєте файл до друку, або розробляєте дизайн – не плутайте CMYK та RGB;

- Не забувайте про «1.5 мм». Може, чули про «безпечні зони розміщення інформації та елементів», так от, це працює. Коли створюєте файл, зробіть 1.5 мм на виліт та 1.5 мм внутрішні поля від вашого початкового розміру. Так ви точно будете впевнені, що нічого не з'їде, не загубиться, бо будь-яку поліграфічну продукцію друкують на матеріалах більшого розміру, аніж ваш заданий розмір;

- Коли використовуєте ефекти, прозорість, 3D, то не робіть це у векторі, а зразу в Photoshop. Бо це не тільки складно обробити, а ще й складно надрукувати;

- Не забувайте про якість, якщо хочете щоб вийшло гарно, то підготуйте файл максимально коректно: без зайвих об'єктів, пустих блоків, точок, масок які сховають ваші недоробки;

- І останнє – колір: пам'ятайте, що кольори CMYK напівпрозорі при готовій надрукованій продукції кольори виглядатимуть не так, як на екрані. Якщо хочете, щоб колір був глибшим або у вас брендовий товар, то моя порада – використовуйте Pantone.

 

Кафедра дизайну

факультету соціальної педагогіки та психології

 

Для довідки

У Запорізькому національному університеті за ініціативи відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування від 2020 року триває творчий проєкт «Історії успіху випускників ЗНУ». Втілюють його в життя факультети, інженерний навчально-науковий інститут ЗНУ ім. Ю. Потебні. Активно долучається до роботи й факультет журналістики, пресслужба вишу. Вони створюють матеріали про успішну професійну кар’єру наших випускників. Факультети університету та інженерний інститут допомагають налагодити зв'язок із випускниками факультетів різних років. Долучитися до цієї ініціативи можуть усі охочі випускники Запорізького національного університету та інженерного інституту ЗНУ (колишня Запорізька державна інженерна академія та Запорізький індустріальний інститут), котрі бажають поділитись із майбутніми молодими фахівцями таємницями професійного становлення, допомогти їм працевлаштуватись, на власному прикладі продемонструвати, як реалізувати себе в професії, тощо. Для цього треба надіслати матеріали чи контакти відповідної особи на пошту:

znu.pressa@gmail.com

Стежити за проєктом «Історії успіху випускників ЗНУ» можна за лінком: https://bit.ly/2HixRA8

Сьогодні архів проєкту – це вже понад 400 історій успіхів талановитих випускників Запорізького національного університету!

 

Стежте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

Соцмережі ЗНУ:

https://beacons.ai/official_znu

 

 

 

Схожі новини