
У межах програми «Днів науки» в Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) Центр культури та комунікацій і факультет журналістики реалізували цікаву ініціативу – наукову здибанку для школярів «MEDIAкультура: науково-популярна BRAMA – навчання через гру!». Захід провели в «Незламному Хабі» Запоріжжя.
Учням 9–11 класів ЗОШ № 15 та ЗПНВК «РЕАЛ» запропонували підготувати «науково-пізнавальні бронежилети» для відбиття загроз інформаційних атак та посилення знань із медіакультури.
Старшокласники долучились до антифейкової інтелектуальної гри «НотаЄнота», яку провела доцентка кафедри журналістики Юлія Любченко. Утворивши 7 команд, хлопці й дівчата визволяли українського єнота з пропагандистського полону. Для цього вони спростовували ворожі історичні фейки, виявляли дезінформацію від російської пропаганди, звертались до першоджерел. Після 4 раундів члени журі визначили команди, які набрали найбільшу кількість балів, за що отримали дипломи переможців. Українського єнота було врятовано!
Після переможної місії із порятунку Єнота з інформаційного полону та брейк-кави школярів запросили у «Майстерку креативних вправ із інформаційної культури» (модераторки Вікторія Ковпак та Людмила Чернявська). Активні учні та учениці пробували себе в ролі комунікаційників різного жанру – читали скоромовки із тональністю інформаційного, розважального та соціального меседжів. Інтерактивний майстер-клас «Червона шапочка» дав змогу об’єднати школярів у редакційні команди та PR-агентства, які готували журналістські та PR-матеріали із опертям на сюжет казки, залежно від «редакційного завдання». Так, імпровізований телеканал «Вовк-ТБ» захопливо розповів про необхідність захищати вовків – звірів із Червоної книги, а PR-агентство «Червона шапочка» яскраво переконало в актуальності цього персонажу та казки в наші дні, мовляв цінності захисту прав дітей, прав тварин та подвиги безстрашних лісорубів – це цінності нашої демократичної держави. Вправа «Маячня на дивані» дозволила одинадцятикласникам в ігровому форматі з’ясувати основні правила співдії та командної роботи в прямому ефірі.
Брейнштормінг «Дизайнуємо емоції в рекламі», підготовлений студентами-рекламістами під керівництвом Наталії Санакоєвої, занурив і вчителів, і учнів у світ аудіомаркетингу. Вгадування рекламних роликів за мелодіями стало захопливою завершальною тренінговою практикою заходу.
Фірмові наліпки факультету журналістики та інтелектуальної гри «НотаЄнота» допоможуть ідентифікувати талановите сформоване ком’юніті в межах непересічної події.
Висловлюємо вдячність за підтримку та співорганізацію заходу проректору з наукової роботи Геннадію Васильчуку, директорці Центру культури та комунікацій Юлії Янько, керівниці студії Ірині Осипчук, доценткам кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності Анні Баранецькій та Тетяні Іванець за залучення учнів до заходу.
Завдяки зацікавленості куратора ЗЗСО О.Г. Циганок та директорки ЗОШ № 15 О.А. Кириченко у поширенні цінностей медіаграмотності та інформаційної культури науково-популярну платформу відвідали близько 40 старшокласників, які під надійним керівництвом вчителів – М.Л. Завірової, Т.А. Кікош, Я.С. Вітчинкіної та Т.О. Сердюка – корисно, пізнавально та драйвово навчалися через гру та відкривали науково-популярну браму медіакультури! Сподіваємося, що активні учасники заходу продовжать науково-дослідницьке занурення у світ соціальних комунікацій та журналістики як студенти факультету.
Вікторія Ковпак, Юлія Любченко
Стежте за подіями вишу також у соцмережах пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu