Модернізація освітньої програми: кафедра теорії та методики фізичної культури і спорту вдосконалює підготовку майбутніх фахівців

На кафедрі теорії та методики фізичної культури і спорту факультету фізичного виховання, здоров’я та туризму Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) підбили підсумки важливої зустрічі, присвяченої вдосконаленню освітньо-професійної програми «Фізичне виховання» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю А7 Фізична культура і спорт із галузі знань А Освіта. Захід відбувся у змішаному форматі (онлайн та офлайн) за активної участі робочої групи, стейкхолдерів, викладачів кафедри, магістрантів 1 курсу.
На чолі з гаранткою ОП, професоркою кафедри теорії та методики фізичної культури і спорту Валерією Тищенко учасники зустрічі 28 квітня обговорили ключові моменти модернізації осітнього процесу. Вони здійснили критичний аналіз програми, яка вже існує, окресливши її переваги й потенційні вектори вдосконалення з урахуванням актуальних тенденцій галузі фізичної культури і спорту, трансформаційних викликів післявоєнного відновлення, а також потреб глобалізованого ринку праці.
Особливу увагу приділили відповідності програми стратегічним орієнтирам Європейського простору вищої освіти (EHEA) та стандартам ESG. Саме він забезпечує її інтеграцію в єдиний освітній простір і сприяє мобільності випускників. У контексті компетентнісного підходу наголосили на необхідності гармонійного розвитку професійних, емоційно-вольових і міжособистісних компетентностей, зокрема soft skills, через запровадження сучасних педагогічних технологій.
Магістранти брали активну участь в обговоренні. Вони висловили ідеї щодо актуалізації змісту освітніх компонентів. Зокрема, студентка другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю А7 Фізична культура і спорт освітньо-професійної програми «Фізичне виховання» Євгенія Чернявська наголосила на важливості інтеграції практикоорієнтованих освітніх кейсів і міждисциплінарних завдань, зокрема, на перетині фізичної культури та психології (наприклад, складання тренувального плану з урахуванням емоційного стану). Це дозволить підвищити прикладну цінність знань і адаптивність програми до реалій професійної діяльності. А ще - підвищити гнучкість програми шляхом введення варіативних модулів, орієнтованих на особистісну траєкторію професійного зростання.
Начальник Управління молоді, фізичної культури та спорту в Запорізькій обласній державній адміністрації Олександр Злобенець запропонував розширити освітню програму за рахунок введення компонента, присвяченого психолого-педагогічним напрямам. Такий підхід сприятиме формуванню в майбутніх фахівців глибшого розуміння механізмів навчання, емоційного супроводу та мотивації різних вікових категорій. Це особливо важливо в умовах поствоєнного відновлення та запитів на психоемоційну підтримку у сфері фізичної культури, що постійно зростають.
Зустріч стала яскравим прикладом демократичного підходу до оновлення освітньо-професійної, де враховуються погляди всіх учасників освітнього процесу. Такий формат забезпечує підвищення якості підготовки фахівців та створення інноваційного освітнього продукту, релевантного як до національного, так і міжнародного контексту. Результати обговорення врахують під час оновлення програми, сприяючи підготовці конкурентоспроможних, гнучких і соціально відповідальних фахівців у сфері фізичної культури і спорту.
Загалом зустріч засвідчила високий рівень академічної взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу. Такий формат обговорення дозволяє не лише вдосконалювати програму, а й формує культуру спільної відповідальності за якість вищої освіти.
Факультет фізичного виховання, здоров’я та туризму
Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu