Факультет журналістики – серед співорганізаторів та учасників міжнародних конференцій із соціальних комунікацій та креативних індустрій

14 травня в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка відбувалася Міжнародна наукова конференція «Соціальні комунікації в умовах глобалізаційних процесів: стан, тенденції, перспективи». Факультет журналістики ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) радо долучився до почесного пулу співорганізаторів, серед яких також були: Варшавський університет, Лодзинський технічний університет (Польща), Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Короленка, Дніпровський національний університет ім. Олеся Гончара, Національний університет водного господарства та природокористування (м. Рівне).
Метою конференції її організатори визначили обговорення актуальних теоретичних і прикладних аспектів соціальних комунікацій в контексті глобалізаційних викликів, обмін досвідом для зміцнення наукової співпраці в галузі між українськими і зарубіжними ЗВО та науковими установами. На початку заходу, серед інших співорганізаторів, із вітальним словом до поважної авдиторії звернувся декан факультету журналістики ЗНУ Віктор Костюк. Він наголосив на тяглості надійної співпраці із Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка. Спікер закцентував увагу учасників конференції на сучасній фаховій проблематиці – на динаміці цифрових платформ і ризиків інформаційної нерівності, контекстах епохи штучного інтелекту, проблемах взаємодії алгоритмізованих систем із журналістськими практиками, впливу автоматизованих комунікацій на формування публічного простору, зміні ролі журналіста та етичних викликах, пов’язаних із використанням генеративних технологій ШІ.
На пленарному засіданні також виступила від факультету журналістики ЗНУ професорка Вікторія Ковпак із доповіддю «Підприємництво пам’яті в публічному просторі та соціальних комунікаціях: постколоніальний підхід у час війни». Ця доповідь підготовлена в контексті цілей та завдань НДР, що фінансується за рахунок коштів загального фонду державного бюджету: «Соціальнокомунікаційні механізми дискурсу деколонізації в умовах війни: український та глобальний контексти» № 2/24 за номером держреєстрації 0124U000753.
На панельних засіданнях представництво факультету журналістики – магістранти, аспіранти, викладачі, студенти 4 курсу бакалаврату – презентувало такі доповіді: «Спецпроєкти мультимедійної онлайн-платформи про минуле та сучасне України «Локальна історія»: постколоніальна модальність» (професорка Вікторія Ковпак, студент спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» Ілля Назаренко); «Ефект Барнума у масовій комунікації» (доцентка Анна Баранецька); «Організація роботи зі зверненнями громадян у Запорізькій обласній військовій адміністрації під час широкомасштабної війни росії проти України (з 24.02.2022) (студент спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» Кирил Бєлий); «Мужність / маскулінність: медійний образ під час російсько-української війни» (доцент Павло Мірошниченко); «Сексизм у кризовій комунікації: медіастратегії висвітлення війни та гуманітарних тем» (аспірантка спеціальності 061 «Журналістика» Надія Цибуля); «Висвітлення конфліктно-чутливих тем під час війни: підходи журналістики рішень в Україні» (магістрантка спеціальності 061 «Журналістика», голова Наукового товариства студентів, аспірантів і докторантів факультету журналістики Дарина Рибка); «Рекламні засоби соціально-інформаційного спрямування патріотичної реклами в українському масмедійному просторі» (доцентка Кристина Пирогова); «Креативні підходи в рекламі та PR: досвід Європи та України» (студентка спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» Вікторія Вовк); «Комунікаційні кампанії з підтримки соціальних ініціатив: міжнародний досвід українських організацій» (аспірантка спеціальності 061 «Журналістика» Ксенія Вербицька); «Репрезентація військовослужбовиць ЗСУ на «Суспільне Херсон»» (аспірантка спеціальності 061 «Журналістика» Капітоліна Будняк); «Онлайн-новини, згенеровані ШІ: вивчення перших кейсів» (доцентка Мирослава Чабаненко).
Того ж дня відбувся ще один масштабний фаховий науковий захід – III Міжнародна науково-практична онлайн-конференція студентів, аспірантів, молодих учених і практиків «Креативні індустрії: сучасні тренди». Її організували за ініціативи кафедри реклами та зв’язків з громадськістю факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. У цьому заході факультету журналістики ЗНУ випала честь і нагода виступити і співорганізатором, і учасником.
На пленарному засіданні із вітальним словом та словами вдячності за співпрацю в межах фестивальної та наукової діяльності від факультету журналістики ЗНУ до учасників звернулась Вікторія Ковпак. Під час засідання з неймовірно цікавими доповідями виступили креативний директор рекламної агенції «McCann Ljubljana» (Любляна, Словенія) Анже Ереб (доповідь «Креативність для зростання»); викладачка Університету Жирони (Жирона, Іспанія) Моніка Пунті-Брун («Штучний інтелект і реклама: сприйняття і практика від агенцій та університетів Бразилії та Іспанії» ); офіційна представниця в Україні Міжнародного фестивалю креативності Cannes Lions в Україні Ірина Кузнєцова («Як креативність змінює світ» ); продюсерка редакційних проєктів The Kyiv Independent (Україна, Київ) Валерія Снопкова («Продюсування креативних редакційних проєктів»).
На секційних засіданнях факультет журналістики ЗНУ представляли магістранти, аспіранти, молоді вчені, науково-педагогічні працівники та студенти бакалаврського рівня освіти. Серед них – аспірант Валерій Болган ( «Креативні підходи до монетизації регіональних онлайн медіа в умовах цифрової конкуренції»); студент 4 курсу Ярослав Падалко («Тематично композиційна модель сайтів кіберспорту»); доцентка Тетяна Рогова («Тренди переозвучування: нові виклики контенту соціальних мереж»); аспірантка Ксенія Вербицька («Тенденції рекламних креативів у третьому секторі: аналіз фандрейзингових кампаній інфлюенсерів»); професорка Вікторія Ковпак і студентка 4 курсу Валерія Серняк («Інформаційно комунікаційні кампанії 2022-2024 рр. у контексті налагодження комунікації «влада громадськість»»); доцент Павло Мірошниченко («Великодні традиції та маскулінність у формуванні образу прифронтового Запоріжжя»).
Конференції, проведені до Дня науки, стали чудовою нагодою для обміну думками, ініціювання майбутніх проєктів і зародження нових напрямів співпраці.
Вікторія Ковпак,
професорка факультету журналістики
Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
Соцмережі ЗНУ:
https://beacons.ai/official_znu