Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / «Історії успіху випускників ЗНУ»: вихованка факультету іноземної філології Анна Зоріна

«Історії успіху випускників ЗНУ»: вихованка факультету іноземної філології Анна Зоріна

«Історії успіху випускників ЗНУ»: вихованка факультету іноземної філології Анна Зоріна
17.06.2025 13:25 Все Головні новини Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Історії успіхів випускників ЗНУ Факультети Іноземної філології ZNU Zaporizhzhia National University ЗНУ Запорізький національний університет факультет іноземної філології відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації працевлаштування історії успіхів випускників

Анна Зоріна, випускниця факультету іноземної філології Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University). Вона – викладачка французької мови.

-Анно, чому обрали факультет іноземної філології?

-У 1998 році я закінчила французьку гімназію № 50 в місті Запоріжжя. Ще зі шкільних років мене приваблювали іноземні мови, культура інших народів, література та мистецтво слова. Тож вибір майбутньої професії був очевидним – я вирішила вступати до вишу, де могла б продовжити вивчати мови та розвивати свої гуманітарні здібності. Я вступила на факультет іноземної філології, на спеціальність «Мова і література (французька)», де поглиблено вивчала французьку мову. Ці роки стали важливим етапом мого професійного становлення та особистісного розвитку. Саме тут я усвідомила своє справжнє покликання – викладати французьку мову та ділитися знаннями з іншими, надихати на вивчення мови, яка стала частиною мого життя.

-Як розпочався ваш професійний шлях у сфері середньої освіти?

-У 2012 році я розпочала свою професійну діяльність у школі. Місцем моєї першої, і досі улюбленої, роботи став Запорізький навчально-виховний комплекс № 67. Саме тут я розкрила свій потенціал, здобула безцінний досвід та остаточно утвердилася у виборі професії. Я планувала розпочати викладання у своїй колишній школі, проте обставини склалися інакше – там місця не було. Натомість я отримала пропозицію працювати в іншому закладі. Саме цей крок став точкою відліку мого педагогічного шляху. З першого ж дня мені довірили класне керівництво, що стало справжнім викликом. Усе було новим: атмосфера, колектив, відповідальність. Місцями було непросто, адже я тільки починала і ще не мала достатнього досвіду. Але я не розгубилася – навпаки, крок за кроком, відкривала для себе цю професію, я зростала разом зі своїми учнями. І вже невдовзі з упевненістю відчула: я на своєму місці. Уже понад 13 років я працюю в цьому закладі. Обіймаю посаду вчителя французької мови: це місце стало для мене не просто роботою, а простором натхнення, розвитку та щоденного спілкування з чудовими дітьми. Саме тут я зростаю разом із ними — як педагог і особистість. За роки моєї педагогічної діяльності мої учні неодноразово демонстрували високі результати. Вони ставали призерами районних та обласних олімпіад із французької мови, а також гідно представляли свої наукові дослідження в межах Малої академії наук, де виборювали призові місця

-Що найбільше цінуєте в роботі зі школярами?

-Безпосередність і відкритість дітей. У роботі зі здобувачами освіти кожен день — це нова історія, новий виклик і нове відкриття. Мене надихає бачити, як діти змінюються, ростуть, знаходять упевненість у собі, вчаться розуміти світ і себе в ньому. Найцінніше — це той момент, коли в очах дитини з’являється вогник розуміння або віри у власні сили. Заради таких миттєвостей і варто працювати.

-До яких випробувань варто готуватися майбутнім учителям?

-Насамперед, варто бути готовим до великої емоційної віддачі. Педагог — це не лише носій знань, а й опора, мотиватор і приклад для наслідування. Учитель працює з дуже різними дітьми, характерами та родинними ситуаціями. Іноді це вимагає неабиякої терплячості, співчуття та витримки. Крім того, важливо прийняти, що не завжди одразу видно результати твоєї праці. Виховання й навчання — це процес, у якому плоди з’являються з часом. Іноді буде здаватися, що марно стараєшся — але саме в ці моменти формується справжній професіонал. Ще одне випробування — навчитися зберігати баланс: між роботою та особистим життям, між вимогливістю і доброзичливістю, між системністю та творчістю. Але якщо вчитель справді любить дітей і свою справу — всі ці виклики стають не тягарем, а шляхом зростання.

-Чи подобається учням вивчати французьку мову?

-На початку навчання, коли діти тільки починають вивчати французьку мову, це часто сприймається, як щось обов’язкове: «треба, бо так сказали». Проте з часом усе змінюється: вони починають відчувати інтерес, помічати красу мови, її мелодійність, відкривати для себе культуру, в якій вона живе. І з кожним роком розуміння поглиблюється: французька мова – не просто урок у розкладі, а ключ до нових можливостей, спілкування, подорожей та професійного зростання. Мені дуже приємно, коли випускники школи діляться враженнями з подорожей. Вони розповідають, що, потрапивши до Франції, або інших франкомовних країн можуть вільно говорити, щось запитати, зрозуміти – і це їм справді допомагає. Для мене це найкраще підтвердження, що моя робота недаремна. Адже головне, щоб мова «жила», щоб вона була не лише в зошитах і підручниках, а й у реальному житті, в емоціях, у спілкуванні та у враженнях. І коли я чую це від своїх учнів, розумію, що все було важливо.

Факультет іноземної філології

Стежте за новинами також у соцмережах пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

Соцмережі ЗНУ:

https://beacons.ai/official_znu

Схожі новини